    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup uzywanego samochodu - zabezpieczenie
    Date: Wed, 15 Aug 2007 19:49:35 +0200

    W wiadomości news:f9v128$bdm$1@news.onet.pl kots <k...@g...com> pisze:

    > Mam pytanie odnosnie konstruowania umowy kupna sprzedazy samchodu przez
    > osobe fizyczna.
    > Mam zamiar zkupic sobie samochodzik od osoby prywantej z tym ze zakup
    > zapewne odbedzie sie w miejscu, dniu (niedziela) i bez obecnosci osob
    > ktore moga cos doradzic odnosnie samochdziku. Dlatego tez chcialbym
    > skonstruwac tak umowe abym mial cos a'la gwarancje rozruchowa (max 3 dni),
    > abym mogl sobie sprawdzic stan blachy i ogolny stan silnika na jakims
    > warsztacie.
    > Jednoczenie dobrze by bylo aby takie sformulowanie nie odstraszylo
> [...]
    Nie rób tak. Możesz sobie napisać, że samochód nie miał poważnych napraw
    blacharskich itp. a gość ci potem powie, że on o tym nie wiedział i będziesz
    miał korowody.
    Po co?
    Zamów sobie w dobrej stacji (najlepiej autoryzowanej) tzw. ścieżkę
    diagnostyczną. Przetrzepią auto jak trzeba - powłokę lakierniczą, zużycie
    podstawowych mechanizmów (silnik, zawieszenie, układ kierowniczy, układ
    hamulcowy, układ przeniesienia napędu, układ wydechowy), wycieki, luzy,
    parametry spalania, itp.
    To nie kosztuje jakichś strasznych pieniędzy (płaciłem między 100 a 300 zł
    zależnie od auta i stacji).

    --
    Jotte