eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o poradRe: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
    Date: Fri, 21 Sep 2007 23:59:53 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 50
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0709212349170.2756@athlon64>
    References: <fd0gtr$c30$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1190412369 24672 83.16.62.66 (21 Sep 2007 22:06:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Sep 2007 22:06:09 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fd0gtr$c30$1@atlantis.news.tpi.pl>
    X-X-Sender: moj@[athlon64]
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:487419
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 21 Sep 2007, Maciek[NP] wrote:

    > Kupując komputer na terenie kraju przyjąłem
    > założenie, że posiada on również na terenie kraju normalną gwarancję
    > producenta dającą możliwość dokonywania naprawy w autoryzowanym serwisie

    Przychylam się do zdania, że tu naciągasz.
    Żadne *prawo* nie uprawnia do dedukowania, że warunki gwarancji są
    inne niż... zaproponowane warunki gwarancji :)

    > Sprzedawca natomiast twierdzi, że nie
    > miał obowiązku informowania mnie, że mogę napotkać takie trudności i że ja
    > jako kupujący powinienem zapytać się sam i sam przewidzieć wszelkie
    > ewentualności.

    Wiesz, część rzeczy leży po stronie sprzedawcy, część po stronie
    kupującego.
    To nie jest tak, że kupujący może *nic* nie wiedzieć i zakładać, że
    co sobie wymyśli, tak ma być (bez urazy poproszę) - to przepisy
    określają, że np. "niezgodność konsumencka" jest przymusowym
    zobowiazaniem sprzedawcy.
    Dla gwarancji tak nie jest i już.

    Mniej więcej na tej samej zasadzie, że jak kupujesz bilet na tramwaj
    możesz sobie "przyjąć że zapewni on miejsce siedzące".
    Przyjąć możesz, zapewnić nikt nie musi.

    > sytuację komplikuje fakt, że komputer ten został odebrany osobiście a nie
    > zakupiony wysyłkowo oraz kupiony w celu użycia w działalności gospodarczej
    > (faktura VAT) tak więc nie mogę zwrócić go w ciągu 10 dni oraz nie podlegam
    > ochronie wynikającej ze sprzedaży konsumenckiej. Mam więc bardzo poważny
    > problem ponieważ stałem się "szczęśliwym" posiadaczem bubla za prawie 3000
    > zł.

    A czy umowa wyłączyła *rękojmię*?
    Sprzedawcy detaliczni raczej o uregulowaniu tej sprawy nie pamietają,
    więc wysoce prawdopodobne że wszystkie zapisy ustawowe (również te
    "tylko default") mają zastosowanie.
    Ale na 558.1 zwróć uwagę...

    > Byłbym wdzięczny gdybyście zechcieli udzielić mi porady

    Wykluczone, musiałbym być adwokatem :)

    > i nakierować na właściwą drogę

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    Od art.556 :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1