eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad › Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
    Date: Fri, 21 Sep 2007 23:59:53 +0200

    On Fri, 21 Sep 2007, Maciek[NP] wrote:

    > Kupując komputer na terenie kraju przyjąłem
    > założenie, że posiada on również na terenie kraju normalną gwarancję
    > producenta dającą możliwość dokonywania naprawy w autoryzowanym serwisie

    Przychylam się do zdania, że tu naciągasz.
    Żadne *prawo* nie uprawnia do dedukowania, że warunki gwarancji są
    inne niż... zaproponowane warunki gwarancji :)

    > Sprzedawca natomiast twierdzi, że nie
    > miał obowiązku informowania mnie, że mogę napotkać takie trudności i że ja
    > jako kupujący powinienem zapytać się sam i sam przewidzieć wszelkie
    > ewentualności.

    Wiesz, część rzeczy leży po stronie sprzedawcy, część po stronie
    kupującego.
    To nie jest tak, że kupujący może *nic* nie wiedzieć i zakładać, że
    co sobie wymyśli, tak ma być (bez urazy poproszę) - to przepisy
    określają, że np. "niezgodność konsumencka" jest przymusowym
    zobowiazaniem sprzedawcy.
    Dla gwarancji tak nie jest i już.

    Mniej więcej na tej samej zasadzie, że jak kupujesz bilet na tramwaj
    możesz sobie "przyjąć że zapewni on miejsce siedzące".
    Przyjąć możesz, zapewnić nikt nie musi.

    > sytuację komplikuje fakt, że komputer ten został odebrany osobiście a nie
    > zakupiony wysyłkowo oraz kupiony w celu użycia w działalności gospodarczej
    > (faktura VAT) tak więc nie mogę zwrócić go w ciągu 10 dni oraz nie podlegam
    > ochronie wynikającej ze sprzedaży konsumenckiej. Mam więc bardzo poważny
    > problem ponieważ stałem się "szczęśliwym" posiadaczem bubla za prawie 3000
    > zł.

    A czy umowa wyłączyła *rękojmię*?
    Sprzedawcy detaliczni raczej o uregulowaniu tej sprawy nie pamietają,
    więc wysoce prawdopodobne że wszystkie zapisy ustawowe (również te
    "tylko default") mają zastosowanie.
    Ale na 558.1 zwróć uwagę...

    > Byłbym wdzięczny gdybyście zechcieli udzielić mi porady

    Wykluczone, musiałbym być adwokatem :)

    > i nakierować na właściwą drogę

    _117.html
    Od art.556 :)