    From: Radzisz <m...@s...invalid.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup mieszkania spółdzielczego własnościowego
    Date: Fri, 11 Apr 2003 11:09:38 +0200

    Dnia Fri, 11 Apr 2003 03:34:29 +0200, Marek Madej <muddy@wytnij-
    to.interia.i-to.pl> napisał:

    > działek. A spółdzielnia <cite> spełnia swój obowiązek w myśl ustawy o
    > prawie spółdzielczym </cite> - i chce załatwić to kompleksowo dla
    > wszystkich swoich lokatorów.
    jeżeli faktycznie będzie założona KW na mieszkanie to wystarczy poczekać aż
    zrobi to spółdzielnia ... do czasu założenia KW na mieszkanie ubezpieczasz
    kredyt/ubezpieczasz się na życie lub cokolwiek co bank sobie wymyślił jako
    zabezpieczenie przejściowe/tymczasowe do czasu wpisania hipoteki do KW.

    > Oczywiście, o ile istnieje. Dla mieszkania nie istnieje na pewno - chyba
    > że właśnie została założona.
    jeżeli została założona to super, bank może dać kredyt i wpisać od razu
    hipotekę do KW.

    > O ile zna numer księgi... Czy możliwe jest, iż w sądzie nie wydadzą
    > księgi ze względu na wspominany przeze mnie proces podziału gruntu? Ponoć
    > wszystko zakończy się w okolicach III kwartału br.
    jeżeli KW nie ma w archiwum to obejrzenie nie jest takie proste ...
    notariusz miałby szansę obejrzeć, tylko musiałby chcieć :))

    > Doradca kredytowy zdecydowanie odradza podpisywanie umowy zadatkowanej ze
    > względu na to, iż po raz pierwszy spotyka się z taką sytuacją prawną:
    widocznie krótko pracuje w banku ... powinieneś porozmawiać z radcą prawnym
    banku lub zmienić bank.

    > wystąpienie spółdzielni o utworzenie ksiąg wieczystych dla lokali. Nie
    > bardzo rozumiem, w czym jest problem, lecz bank nie jest w stanie
    > zapewnić mnie, iż jego prawnicy uznają tę sytuację za bezpieczną dla
    > banku i po prostu może odmówić kredytu. Ale o tym mogę dowiedzieć się
    > dopiero po złożeniu i negatywnym rozpatrzeniu wniosku. A do złożenia
    > wniosku potrzebuję umowy przedwstępnej. Koło się zamyka.
    to może promesa kredytu ?? lub tak jak napisałem wyżej rozmowa z radcą
    prawnym banku.

    > ... tylko zbywca nie bardzo chce zgodzić się na mniejszy.
    to pech :(

    > To pytanie odnosiło się właśnie do rodzaju błędu popełnionego ewentualnie
    > przez pośrednika: za co on odpowiada? Za brak zameldowanych lokatorów? Za
    > brak obciążeń hipotecznych mieszkania? Za coś jeszcze?
    odpowiada za to żebyś kupił mieszkanie od właściciela, a nie od oszusta.
    odpowiada również za ewentulne obciążenia (telefon, prąd, gaz, czynsz itp.
    ). Z meldunkiem jest tak: właściciel przynosi Ci papier z wydziału
    meldunkowego że w jego mieszkaniu nikt nie jest zameldowany.

    > Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź :-)
    nie ma za co :)

    Radzisz