  • Data: 2008-05-18 09:25:27
    Temat: Re: Zakup mieszkania co sprawdzic?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andri" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:g0nkd1$cdq$1@news.onet.pl...
    > planuje zakup mieszkania w Warszawie, ma KW zalozone, ale jest
    > spoldzielcze.
    > Od czego zaczac, co najwazniejsze? Czy mozecie dac link do jakiegos
    > dobrego
    > wzoru umowy przedwstepnej (moze bedzie to cos lepszego do tego co mam)?
    > Jak sie zabezpieczyc przed wpisem do ksiegi 1m przed podpisaniem aktu?

    Przede wszystkim zawrzec umowe przedwstepna w formie NOTARIALNIEJ. Wiem, ze
    to sa koszty, ale przeciez nie kupujesz mieszkania codziennie, a wtopic
    mozesz duuuuuuuuuzo wiecej niz ten tysiac zlotych na notariusza. Jesli
    chodzi o sprawdzanie to trzeba zaczac naturalnie od KW, ale nie tylko od
    sprawdzenia działow, ale PRZEDE WSZYSTKIM, czy nie ma WZMIANEK w dzialach.
    Najlepiej, miec odpis z KW z dnia zawarcia umowy przedstepnej i nastepnie z
    dnia zawarcia umowy przyrzeczonej. Oczywiscie trzeba sprawdzic czy
    mieszkanie nie jest zadluzone w SM, czyli zadac od kupujacego zaswiadczenia
    z SM o stanie prawnym lokalu.
    W umowie przedwtepnej (notarialnej) zawrzec wniosek o wpis w KW ostrzezenia
    lub roszczenia o zawarcie um. przedwtepnej, aby umowa ta miala skutek wobec
    osob trzecich.