eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup mieszkania bez umowy przedwstępnej, wyprowadzka później... › Re: Zakup mieszkania bez umowy przedwstępnej, wyprowadzka później...
    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup mieszkania bez umowy przedwstępnej, wyprowadzka później...
    Date: Thu, 07 Jul 2005 21:14:14 -0500

    Pawel wrote:

    > Nie, nie widziałem dokumentów. Mają oni przydział ze spółdzielni w
    > którym jest napisane że są współwłaścicielami, nie jest okreśone w ilu %.

    to sprawdź w spółdzielni

    > A czy zwrot np, że przekażę pozostałą kwotę w momencie wymeldowania
    > wszystkich osób zameldowanych, oraz opuszczenia przez nich lokalu
    > załatwi mi sprawę?

    Gdzie? W akcie notarialnym?
    Nic nie załatwia. Będziesz z połową kasy, aktem notarialnym, czyli
    właścicielem mieszkania i oczekiwaniem kiedy się wyniosą. Może nigdy.

    Umowa przedwstępna w której wpłacasz zadatek. Reszta zostanie zapłacona
    po wymeldowaniu i wyprowadzeniu (wyprowadzenie ważniejsze, wymeldowanie
    mniej, bo sam ich potem wymeldujesz, ważne żeby rzeczy zabrali) w
    momencie podpisywania aktu notoarialnego.
    I zastrzeżenie, że w przypadku niewyprowadzenia się do xxxxx umowa
    przedswstępna zostaje uznana za zerwaną przez sprzedających i należy ci
    się zwrot zadatku w podwójnej wysokosci.

    Czy może jakiś zapis że jeśli nie opuszczą lokalu
    > zgadzają się na eksmisję?
    O eksmisji orzeka sąd. Takie zdanie nic nie wnosi.
    Eksmisja jest do lokalu zastępczego, który w praktyce musisz im zapewnić.

    > No właśnie tego nie chcą.

    To się dowiedz dlaczego?
    Może jednym argumentem jest to, że łatwiej cię wyrolować.

    > Właśnie wolę widzieć wszystko wcześniej. Nie spodziwam się niespodzianek
    > ale lepiej jest się przygotować. Jak wyglądają później sprawy z opłatami
    > jak ja będę właścicielem a oni będą mieszkali? Czy zawierać też zapis że
    > zapłacę dopiero po uregulowaniu wszystkich opłat? Czy właścicielem stanę
    > się dopiero po zapłacie całych pieniędzy?
    > Pozdrawiam
    > Paweł

    Właścicielem stajesz się w momencie podpisania aktu natoraialnego.
    Jeśli im reszty nie zapłacisz to im przysługuje prawo do dochodzenia
    reszty przed sądem, ale właścicielami już nie są.
    Jak jest księga wieczysta do mieszkania, to najważniejsze co się liczy
    to wpis w księdze.

    To samo w drugą stronę. Przysługuje ci prawo ich wyrzucenia.

    Jak nie chcą umowy przedwstępnej tylko odrazu akt notarialny to niech
    się do tego dnia całkowicie z mieszkania wyprowadzą zabierając
    wszystkie swoje rzeczy.

    Ja przy kupnie mieszkania postawiłem dwie osoby na czatach.
    Jedną przy mieszkaniu, czy ktoś nie robi jaj w momencie keidy siedzimy u
    notariusza.
    Drugą w sądzie, czy ktoś nie próbuje umieścić w tym czasie jakiegoś
    wpisu w księdze wieczystej.

    Ale mieszkania kupowane była z "półki wysokiego ryzyka" tylko, że w
    atrakcyjnym miejscu.