eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup drogą elektroniczną i zwrotRe: Zakup drogą elektroniczną i zwrot
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: x007 <x...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup drogą elektroniczną i zwrot
    Date: Sat, 23 Feb 2008 12:50:11 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <fpp19b$tja$1@news.onet.pl>
    References: <fpn45d$o48$1@news.onet.pl> <fpnohg$efm$1@news.onet.pl>
    Reply-To: x...@S...poczta.onet.pl
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-13-84.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1203767403 30314 78.8.13.84 (23 Feb 2008 11:50:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 23 Feb 2008 11:50:03 +0000 (UTC)
    X-Sender: bbdLwHkWiJy6QtlXob1nahmQWMWh7Ieg
    In-Reply-To: <fpnohg$efm$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:518672
    [ ukryj nagłówki ]

    krigtopf pisze:
    > SprzedKonsU = Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
    > (Dz.U.02.141.1176 ze zm.)

    Sprzedawcą była firma (DG). Wydaje mi się, że zakup na aukcji
    internetowej jest zawarciem umowy kupna-sprzedaży, dlatego towar tam
    zaproponowany powinien być taki jak faktycznie dostarczony i nie można
    takiej akcji traktować TYLKO jako oferty producenta/sprzedawcy. Dlatego
    w tym przypadku mogę chyba załozyć, że towar jest niezgodny z umową
    (inny wygląd, inne wymiary, itp.).

    Sprzedawca dostarczył towar własnym transportem, który wycenił na 160zł
    (ciężarówka, dojazd z innego miasta). Oczywiście zapłaciłem.

    Z Waszych wypowiedzi wynika, że sprzedawca powinien pokryć wszystkie
    koszty aby doprowadzić towar do zgodnego z umową, włącznie z ewentualnym
    kolejnym transportem i kosztem odebrania (transportu) nieprawidłowych
    elementów.

    Pytanie, czy w przypadku gdy sprzedawca stwierdzi, że nie jest w stanie
    wywiazać się z umowy i zaproponuje zwrot zapłaty, czy powinien/musi
    zwrócić również te 160zł za transport?
    I drugie pytanie - na czyj koszt powinien odebrać nieprawidłowy towar
    (bo zakładam, że nie odda zapłaty zanim otrzyma wadliwy towar)?


    Pozdrowienia
    x007

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1