    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakrecony spadek.
    Date: Fri, 9 Sep 2005 00:47:21 +0200

    Użytkownik "JFK" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:pan.2005.09.08.22.37.47.614146@gmail.com...

    > Wydaje mi się ze jakiś notariusz musiał to widzieć bo nie sadze by
    sami
    > byliby w stanie się z tymi procentami pozbierać.

    "Procenty" są w postanowieniu sądu o nabyciu spadku. Czarno na białym
    tam to mają.

    > To jest normalna praktyka? Bo w zasadzie ja tu konfliktu nie widzę.
    > I co taki kurator w zasadzie robi?

    Będzie dbał o interesy małoletniej. By mamusia nagle nie uznała, że
    córka się na jej rzecz zrzeka swojej części w zamian za szklankę
    mleka.

    > Jak wygląda sprawa kosztów i czasu takiej operacji. I czy nie lepiej
    by
    > było żeby studentka dostała udziały wcześniej? Wtedy na rozprawie
    byłyby
    > dwie strony.

    Pewnie, ze lepiej, ale by jej dać te udziały, to muszą je najpierw
    mieć. A na razie ich nie mają. Na razie wszyscy mają wszystko.

    > I jak to rozegrać jeśli jedno z dzieci siedzi mniej więcej na stale
    > za granica? Da się tam napisać jakiś papier o zrzeczeniu się czy na
    > rozprawę jednak trzeba wrócić?

    Może działać spokojnie przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo może z za
    granicy przysłać. Później darowiznę też może w podobny sposób zrobić.
    Ba, nawet w jednym pełnomocnictwie można ująć prawo do
    reprezentowania i późniejszej darowizny. Z tym, ze pełnomocnictwo
    notarialne i nie na tę studentkę, bo sama sobie darować nie może nawet
    w cudzym imieniu.

    > Czyli problem z długiem bankowym na sklep przestaje istnieć?

    Zakładając oczywiście, że za zgodą pozostałych współwłaścicieli (bez
    niej się nie dało) nie zastawiono hipoteki.