  • Data: 2013-02-23 11:44:45
    Temat: Re: Zakaz udzielania korepetycji [OT]
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo off-topicznie, ale trzeba jeszcze tu parę rzeczy powiedzieć.

    > Sęk w tym, że ja nie mam przepracowanych jeszcze 40 lat aktywności
    > zawodowej.
    > Wszystko fajnie, jak jesteś młody, zdrowy bogaty i masz takie hobby,
    > żeby sobie coś jednorazowo wyleczyć.

    ... no to fajnie, jakbyś miał za sobą 40 lat pracy, czy fajnie, jak
    jesteś młody? Bo chyba widzę tu odrobinę niekonsekwencji...

    Dodam jeszcze, że młody, który nie zdążył zaoszczędzić zapewne ma
    rodziców, którzy zdążyli. Stary, który jest schorowany - ma dzieci,
    których stać na to, aby zrezygnować z jakichś dóbr i wspomóc rodzica.
    Każdy inny - ma zapewne przyjaciół i rodzeństwo. U każdego z nich masa
    pieniędzy została w kieszeni, bo nie zrabowano im ich na "państwową"
    "służbę" "zdrowia".

    A jeśli ktoś nie pomyślał, że może zachorować i musi mieć pieniądze na
    leczenie albo ludzi, którzy go wtedy wspomogą - to trudno. Lepiej dla
    wszystkich będzie, jeśli umrze i to zanim zdąży się rozmnożyć i wychować
    kolejnych takich bezmózgich pasożytów-lekkoduchów.
    Jeśli ktoś ma inne zdanie - to niech takiego weźmie na utrzymanie. Wolna
    wola.

    > Nie wiem, mam 14letniego Fiata 126p.
    ... a ja 23-letniego :P (no - Meśka, owszem) - ale to OT.

    > Na same cewniki może.

    Czyli nadal nie policzyłeś tych składek. Zrób jeszcze bilans składek i
    kosztów dla całej Twojej najbliższej rodziny (rodzice-rodzeństwo) i
    wtedy oceń.

    Spróbuj jeszcze odgadnąć o ile te cewniki byłyby tańsze, gdyby nie były
    refundowane przez NFZ. Oszacuj koszt wytworzenia.

    > Nie wiem, nie znam się. Dla kogo koryto? Dla prezesów? Bo dla
    > pracowników to już jakoś nie sądzę. Omawianie korytowatości prezesów
    > zawsze jest trudne, ale szczerze mówiąc, z ,,państwowością'' niewiele ma
    > wspólnego, wystarczy prześledzić prezesów w całkiem prywatnych różnych
    > korporacjach.

    Nie, nawet nie dla prezesów, może nawet i nie ministrów (choć, gdyby
    dobrze poszukać po siódmych wodach po kisielu...).

    Raczej dla dostawców (dóbr i usług). Jeśli coś jest finansowane
    (dofinansowywane) z centralnego budżetu, to nagle ceny tego szybują pod
    niebo, bo muszą zawierać prowizje i łapówki za dopuszczenie do koryta i
    za niedopuszczenie konkurencji. Oczywiście te prowizje i łapówki w
    taki-czy-inny sposób trafiają do ministrów i parlamentarzystów, choćby
    przez ich pociotków czy protegowanych.
    Warto się zastanowić o ile tańsze byłyby lekarstwa i świadczenia
    zdrowotne, gdyby każdy musiał płacić za siebie z własnej kieszeni i
    oglądać każdą złotówkę zanim ją wyda.

    Nie wykluczam oczywiście *DOBROWOLNYCH* prywatnych ubezpieczeń, choć sam
    uważam ubezpieczenia za głupotę i "niekorzystne rozporządzenie mieniem".
    Wtedy taki ubezpieczyciel patrzy dokładnie na ręce lekarzom i pilnuje,
    aby nie naciągali, bo to przecież on wtedy płaci swoimi pieniędzmi.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.