  • Data: 2010-03-26 11:56:18
    Temat: Re: Zakaz fotografowania. A jednak?
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "Łukasz Bąk" <n...@n...pl> napisał
    >
    > A w jakich to... jest zakaz lub zgoda na fotografowanie...?

    Choćby wzmianki w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    Nie ma ustawy o fotografowaniu jeżeli o to pytasz. ;)

    Bardziej myślałem o tym czy jakaś gmina mogła by mi zabronić
    się fotografować (jako powiedzmy zbór obiektów) ze względu
    na jakiś wymyślny powód. Co prawda wymieniona przeze mnie
    ustawa odnosi się w większości do ochrony wizerunku i ma się
    nijak do budynków gminy. Idiotyczne by było to, że gmina
    mogła by zakaz fotografowania na swoim terenie dlatego
    rozumie, że zapis w pkt 3. likwiduje możliwość powstawania
    takich absurdów.

    Oczywiście dochodzi do tego fakt "posiadanych uprawnień" przez
    gminę który może jest wystarczający w tej kwestii w art 40 i
    ja nieco się zagalopowałem.

    --
    Łukasz Bąk