  • Data: 2005-12-07 15:35:49
    Temat: Re: Zak3ócanie spokoju - mieszkanie w bloku
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07.12.2005 Kaja <k...@n...ma.wp.pl> napisał/a:

    > Właśnie zamierzam to zrobić przy najbliższym remoncie (jakieś ładne kasetony
    > styropianowe).

    To da efekt _wyłącznie_ wizualny. To niczego nie wytłumi, ponieważ:

    - styropian w ogóle nie sprawdza się, jako środek tłumiący drgania
    akustyczne - tj. zasadniczo nieco je osłabia, ale bardzo niewiele. Zauważ,
    że w budownictwie stosuje się go wyłącznie jako termoizolator, a nikt nie
    używa go w charakterze izolatora drgań

    - sufit to nie wszystko; drgania przenosi cała konstrukcja budynku. Nawet,
    gdyby w jakiś inny sposób udało się wytłumić drgania idące bezpośrednio
    z płyty sufitowej, to jeszcze pozostają ściany. A w zasadzie podłoga
    przecież też...

    Wniosek: jeśli izolacja akustyczna budynku jest kiepska - należałoby
    WSZYSTKIE powierzchnie mieszkania wyłożyć izolacją akustyczną (chodziłoby
    o takie kasety o grubości ok. 10 cm), aby mieć święty spokój ze strony
    sąsiadów, których zasadą jest "od 6 do 22 to mi wszystko wolno - i zjeżdżaj
    Pan(i)".
    --
    pozdrowienia

    Z.