  • Data: 2004-03-05 12:33:45
    Temat: Re: Zagwozdka - barter
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Mar 2004, JL wrote:
    [...]
    >+ > Co jest przeszkodą, twoim zdaniem ? Przepisy prawa gospodarczego,
    >+ > podatkowego czy o statystyce publicznej ?
    >+
    >+ Wydaje mi się, że to problem statystyki.

    No to IMHO nie ma sprawy. AFAIK *jeśli* obrót nie ujęty dotąd
    w klasyfikacji stanie się znaczącym, to masz obowiązek zgłosić
    to do UStat (GUS) :) Zdaje się że na formularzu jest mowa o 3
    "głownych rodzajach" przychodu, tak ?

    [...]
    >+ > >+ Czy firma A powinna rozszerzyć działalność przed przyjęciem zapłaty
    >+ > "mało danych" ! (żeby skomentować)
    >+
    >+ 1. Towar, jest nie wymaga zezwoleń koncesyjnych na sprzedaż.
    >+ 2. Vat w obu przypadkach 22%
    >+ 3. Firma A nie posiada wpisu pt. "handel" przy określeniu rodzaju
    >+ prowadzonej działalności gospodarczej

    To bym skomentował tak: jeśli kwota jest nieistotna (z p. widzenia
    obrotów firmy) to pewnikiem nikt nie zauważy ;)
    A jak istotna, to może i należy rozpatrzeć czy by nie dopisać.
    Ale bez przesady z czekaniem "aż urząd wpisze" (bo tak rozumiem
    twoje "przed przyjęciem zapłaty" !
    Z większości widzianych komentarzy wynika że za dokonanie
    "niewpisanej" DG (jeśli nie jest objęta zgłoszeniem czy
    podobnym wynalazkiem z przepisów szczegółówych) to nie
    rozstrzeliwują :), nie jest tak że nie wolno na piędź
    wykroczyć z działalnością poza wpis :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)