eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŻagiel, warunkowe rozwiązanie umowy - czy to jest oszustwo? › Re: Żagiel, warunkowe rozwiązanie umowy - czy to jest oszustwo?
  • From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Subject: Re: Żagiel, warunkowe rozwiązanie umowy - czy to jest oszustwo?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 13 Apr 2005 16:33:21 +0200

    Dnia Wed, 13 Apr 2005 00:55:45 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > pieniędzy na ich konto. Bo Ciebie nie interesuje data ich księgowania,
    > tylko data uznania rachunku bankowego. Poszukaj sobie w sieci informacji
    > po słowach kluczowych "sesja, ELIKSIR". Ja w tym miejscu tylko problem
    > zasygnalizuję.

    Zazwyczaj jest honorowane - również przez sądy - data obciążenia rachunku
    osoby która płaci zobowiązanie.

    Dla przykładu - miałem dwa konta, w mBanku i ING-Śląskim. Śląski od lat
    wielu przetrzymuje pieniądze na kontach firmowych, od lat mniej więcej
    dwóch przetrzymuje pieniądze również na prywatnych.

    Przelew zlecony w południe w mBanku, w tym samym dniu miałem już dokument
    przelewu (ergo - przelew wyszedł). W sobotę w internecie sprawdzam - nie ma
    pieniędzy. W poniedziałek jestem o 9 rano w Śląskim, pieniędzy nie ma.
    Po awanturze na cały oddział i centralę dostaję potwierdzenie telefoniczne,
    że pieniądze SĄ w ING/Śląskim. Nie mogły tam przyjść w poniedziałek, bo
    sesja elixiru ZTCP jest księgowana po 9 rano. Przyszły więc w piątek, a
    bank przez 3 doby obracał pieniędzmi. Kwotę pokazano na koncie dopiero o
    godzinie 13 w poniedziałek.

    I wracając do problemu - jeżeli:
    - osoba płacąca zobowiązanie jest - DLA PRZYKŁADU - w mBanku
    - wierzyciel jest - DLA PRZYKŁADU - w ING/Śląskim, w dodatku powiedzmy, że
    biuro pracuje do godziny 15, a wyciągi ściąga w południe.

    Więc - dłużnik zapłaci w terminie, pieniążki z konta będą zabrane.
    Wierzyciel zaksięguje jego wpłatę po CZTERECH dniach. Czyja to wina?
    Z pewnością nie dłużnika. Chyba, że to on ma konto w tak złodziejskim banku
    jak ING który za popołudniową sesję elixiru każe sobie płacić ekstra. Tyle,
    że wtedy składając polecenie przelewu dostanie potwierdzenie z odpowiednią
    datą - dnia następnego.

    Jak widać - mając potwierdzenia przelewu z banku z właściwą datą nie
    przejmowałbym się specjalnie. Bank potwierdza, że konto dłużnika zostało
    obciążone w terminie. Dłużnik nie jest w stanie brać odpowiedzialności za
    KIR ani tym bardziej, za sposób działania banku wierzyciela.

    PS.
    Mam udokumentowany przypadek, że dział kredytów banku PKO BP zaksięgował
    wpłatę raty kredytu OSIEM DNI po wpłacie gotówkowej W KASIE TEGO SAMEGO
    ODDZIAŁU BANKU.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu