eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZadam zwrotu pieniedzy!Re: Zadam zwrotu pieniedzy!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!news.rmf.pl!news.one
    t.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadam zwrotu pieniedzy!
    Date: 29 May 2002 15:04:20 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 54
    Message-ID: <7...@n...onet.pl>
    References: <3cf4c648$1_3@news.vogel.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1022677460 11255 192.168.240.245 (29 May 2002 13:04:20 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 29 May 2002 13:04:20 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 217.99.108.13, 213.180.130.23
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:94917
    [ ukryj nagłówki ]


    >
    > >O ile od zakupu nie min?ł jeszcze rok, to spróbuj złożyć reklamację w
    > ramach
    > >rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej.
    >
    > Z tego, co sie orientuje, to w K.C. mowa jest o rekojmi ale w terminie
    > 1 miesiaca od daty zakupu.


    jeden miesiac od wykrycia jest na zgłoszenie wady. jednak w takiej sytuacji jak
    Twoja, w sytuacji gdy gwaratnt jest nieskuteczny lub opieszały mozesz zmienić
    reżim odpowiedzialności. tak mówi doktryna prawa.
    >
    > > Reklamuje się u sprzedawcy, a nie gwaranta.
    >
    > Pracowalem kiedys w tej firmie i wiem, ze jesli sprzet posiada
    > gwarancje producenta, to wszelkie sprawy zalatwia sie w serwisie
    > Samsunga.
    Co nie zmienia faktu, że nie reklamujesz z gwarancji ale na podstawie rękojmi.
    w takim wypadku podstawą nieuwzględnienia reklamacji jest jedynie to, że wada
    nie tkwiła w rzeczy sprzedanej w chwili wydania jej kupującemu. Czyli istotne
    jest czy Twoja wada tkwiła, czy też nie, a nie to ,że masz trefne kartridże czy
    tonery.


    >
    > > w reklamacji wskaż, że przechodzisz z gwarancji na ękojmię, ponieważ
    > >gwarant nie wywi?zuje się ze swoich zobowi?zań.
    >
    > A czy tak mozna jesli pierwsza naprawa byla po miesiacu od daty
    > zakupu?

    patrz wyżej, - rekojmia trwa 1 rok od daty wydania rzeczy
    >
    > > W razie klopotów (jezli mieszkasz w poznaniu) zgło? się do
    > Miejskiego
    > >Rzecznika Konsumentów - ul. Wierzbięcice 45, tel. 8331951
    >
    > Pewnie nie omieszkam.
    >
    > Dzieki!
    >
    > Pozdr,
    > Shoovie
    >
    >
    pzdr

    marek


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1