  • Data: 2019-10-29 06:59:50
    Temat: Re: Zabójstwo z zamiarem ewentualnym
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jedziesz samochodem 5km ponad limit i rozjeżdżasz kogoś. Biegli
    > orzekają, że te 5km mogło przyczynić się do zwiększenia stopnia
    > odniesionych obrażeń.

    Z tym, że właśnie dlatego prosiłem (nieskutecznie), żeby się skupić na
    konkretnym przypadku (albo od biedy podobnych), tu nie było 55@50 tylko
    coś koło 100-130@50. No i omijanie na przejściu pojazdu, który zatrzymał
    się pieszego przepuścić - nie róbmy pewexu i porównujmy porównywalne.

    > Nie ulega wątpliwość, że samo uczestnictwo w ruchu
    > drogowym wiąże się z niezerowym prawdopodobieństwem rozjechania kogos.
    > Równiez nie ulaga watpliwości, że szybsza jazda, nawet nieco szybsza
    > może te prawdopodobieństwo zwiększyć. Jesteś tego świadomy. Mamy
    > zabójstwo z zamiarem ewentualnym?

    Prawidłowa odpowiedz to moim zdaniem "to zależy". Zależy od tego jak,
    gdzie i w jakich okolicznościach. W tym konkretnym przypoadku wygląda to
    _bardzo_ źle. To co zrobił podnosiło prawdopodobieństwo wypadku (a w
    razie zaistnienia wypadku prawie do 100% śmierci kogoś) o rząd albo dwa.
    Na tyle wysoko, że nie jest to już jakieś hipotetyczne zagrożenia, a
    całkiem realne. I z tego każdy zdaje sobie sprawę. Skoro zdaje sobie i
    dalej to robi, to znaczy ze albo jest niepoczytalny, albo się ze
    skutkami swoich działań godzi.

    --
    Shrek