  • Data: 2006-07-25 09:12:59
    Temat: Re: ZUS, przedawnienie zaplaty skladek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kodjass wrote:

    > Prowadzilem dzialalnosc gospodarcza od kwietnia 1999 r. lipca 2000
    > r. Ze wzgledu na trudnosci finansowe nie oplacalem skladek na
    > ubezpieczenia spoleczne za ten okres. W lutym 2006 r. dostalem z
    > Zakladu Ubezpieczen Spolecznych wezwanie do zaplaty. Zaznaczam, ze
    > wczesniej ZUS nie podejmowal zadnych dzialan zmierzajacych do
    > wyegzekwowania naleznosci. Czy w tym przypadku naleznosci z tytulu
    > zaleglych skladek na ubezpieczenia spoleczne ulegly przedawnieniu?
    > Szukalem po internecie i znalazlem prawie identyczna sprawe
    > http://www.pudc.pl/pytania/index.php#1
> [...]

    Przeczytaj to co tam piszą o wątpliwościach, który okres przedawnienia
    obowiązuje.
    Ja tylko dodam, że bardzo podobną sprawą ale dotyczącą przedawnień w
    kodeksie karnym przy którejś z głośnych spraw zajmował się Trybunał
    Konstytucyjny. I uznał, że obowiązywanie nowego wydlużonego okresu
    przedawnienia nie jest sprzeczne z Konstytucją.
    Jeśli chcesz się spierać w tej sprawie z ZUS-em, to masz dużą szansę,
    że w twoim wypadku też zadecyduje dopiero rozstrzygnięcie TK. Ciekawe
    czy tym razem będzie inne?