    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS - niby zalegla a oplacona skladka
    Date: Thu, 30 Apr 2009 10:41:28 +0200

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 14:29:26 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Jak widać. Skoro nie ma dostępu do swojego konta, to opiera się na
    > dowodach przedstawionych przez ubezpieczonego. W momencie gdy dostęp już
    > ma, bardziej wiarygodnym jest wyciąg z rachunku.

    Emka bardzo dobrze i logicznie podchodzi do sprawy.
    Ale chyba wszyscy tutaj się troszkę zagalopowaliście i posługujecie się
    mianem "konto". A tutaj jest to troszkę inaczej rozumiane. Każdy
    ubezpieczony (czy płatnik) ma swoje "konto" w ZUSie. Wpłaty składek
    dokonuje sie na "ogólny" nr rachunku bankowego. Z tegoż rachunku ZUS sobie
    rozdziela dopiero wpływy na konkretne "konta" osób ubezpieczonych.
    I tutaj dochodzimy raczej do meritum sprawy:
    - u pytającego wpłata nie została zaksięgowana na JEGO KONCIE (w ZUSie) -
    co nie zmienia faktu iż składka dotarła do tego "garnka wspólnego" jakim
    jest ogólny nr rachunku.
    Ja osobiście mam jeszcze kilka takich "nie przekazanych" składek za okresy
    z roku 2000-2004 na "moje konto" - ponieważ ZUS twierdzi że w owym okresie
    posiadałem u nich "dwa konta" i musza je scalić - dopiero wtedy będą mogli
    te wpłaty poksięgować.

    Ponadto, zaświadczenie o "niezaleganiu w opłacaniu składek" nie było, nie
    jest i nigdy nie będzie potwierdzeniem że ...nie ma zaległości w tym
    opłacaniu :)
    Poczytajcie w sprawach sprzed paru lat kiedy top-trendy było "zawieszania
    DG". Ludzie próbowali bronić się że otrzymywali z ZUSu owe zaświadczenia -
    co nie dawało im żadnego argumentu - sądy nie brały tego pod uwagę.