    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS i UP - wygaśnięcie stusunku pracy i zawieszona DG
    Date: Wed, 18 Sep 2013 09:10:35 +0200

    Użytkownik "__Waldek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:l1agou$66g$1@node1.news.atman.pl...

    > Hmmm, w CEIDG jestem "aktywny", w ZUZ - jak pisałem - mnie nie ma.
    > W grudniu '12 dostałem wezwanie do uzupełnienia danych w związku
    > z przeniesieniem do ewidencji elektronicznej. Złożyłem wtedy oświadczenie,
    > że w dalszym ciągu nie prowadzę działalności, i - wraz z wypełnionym wtedy
    > arkuszem -
    > dostarczyłem do UM. Do teraz nie było reakcji.
    > Jak w tej sytuacji funkcjonuje "wykreślenie z urzędu"?

    Wykreślenie z rejestru prowadzacych działalność gospodarczą, zanim
    wprowadzono system jednego okienka, działał tak że z rejestru zostałeś
    wykreślony z mocy prawa, ale z ZUS, US i Statystyki zazwyczaj nie. Oznaczało
    to konieczność osobistej wizyty w tych urzędach i złożenia odpowiednich
    oświadczeń na papierze. Było również zagrozone grzywną za nieterminowość tej
    wizyty.
    Aktualnie tam gdzie system jednego okienka działa sprawnie, komputery robią
    to za Ciebie, tak że pozostaje Ci tylko odebranie w gminie papieru o
    zakończeniu działalności gospodarczej.

    pozdr