  • Data: 2003-05-05 18:17:50
    Temat: Re: ZUS broni sie przed sądem pracy
    Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b966c0$ese$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    wyrok
    > na korzyść skarżącego, ale ZUS zażądał dodatkowego uzasadnienia. Ma to
    > potrwać jeszcze 2 tygodnie. Co jeszcze ZUS może wykombinować, by chłopak
    nie
    > dostał renty ? (jest po zapaleniu opon mózgowych, w żadnej pracy się nie
    > utrzymał, badania psychologiczne jednoznacznie wskazują, że nie jest
    zdolny
    > do pracy.) Tok postępowania przed sądem opisuję na podstawie relacji
    > koleżanki, która jest przerażona możliwością ewentualnego odwołania się
    ZUS
    > od tego wyroku. Jest to możliwe ? Jak długo mogą przewlwkać sprawę?
    > Marek

    Normalna procedura. uzasadnienie na piśmie bierze się gdy zamierza się
    apelować. Chyba ze sędzia przygotuje tak uzasadnienie ze nawet ZUS od razu
    zobaczy ze przegra.
    jeżeli człowiek jest ewidentnie chory a renty nie dostał, tzn.
    najprawdopodobniej ze nie "posmarował'. i tyle.normalni lekarze orzekną co
    trzeba . proponuje jednie wyciągnąć konsekwencje wobec lekarza orzecznika
    ZUS. chociażby pro forma należy sprawę skierować do Komisji Etyki Lekarskiej
    która w wypadku rażącego naruszenia zasad może nawet odebrać prawo
    wykonywania zawodu. i oto by chodziło, bo ZUS nie trzymałby na etatach
    płatnych powyżej 4000zł brutto ludzi bez uprawnień. No ale to tak na
    marginesie - ostatnio trochę zaczął mnie interesować temat karania
    nieuczciwych lub niedouczonych orzeczników.

    pzdr

    piotrW