  • Data: 2008-04-26 11:35:44
    Temat: Re: ZUS a student po obronie
    Od: Mikaichi <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Ela Wołoszyńska napisał:

    > mam następujące pytanie. Obecnie studiuję na V roku studiów dziennych.
    > Mam ubezpieczenie zdrowotne, gdyż jako osoba ucząca się do 26 roku życia
    > jestem na utrzymaniu mojej mamy i ona płaci za mnie składki

    Nie wiem jak teraz, ale za moich czasów ;) to uczelnia placila skladki
    za ubezpieczenie studenta (zdrowotne) - a nie mama czy tata, czy babcia,
    czy ktos inny...

    < na to
    > ubezpieczenie. Przy wykonywaniu umów - zleceń nie płacę żadnych składek
    > do ZUS'u.
    >
    > W czerwcu planuję obronę pracy magisterskiej (czyli z automatu przestanę
    > być studentką), a pracę podejmę zapewne dopiero po wakacjach, czyli
    > wrzesień/październik.

    Nie wiem jak teraz, ale za moich czasow to bylo si eubezpieczonym tak
    dlugo, jak wazna byla legitymacja. Czyli do konca wrzesnia. I nie mialo
    na to wplywu to, kiedy sie czlowiek bronil. Bo niektorzy bronili sie
    nawet pol roku po terminie ;)

    > I stąd moje pytania:
    > 1. czy mogę dobrowolnie w tym czasie ubezpieczyć się zdrowotne w ZUS lub

    Mozesz, ale po co?

    > ewetualnie jakiejś firmie prywatnej? Chodzi o tym, bym np. w razie
    > trafienia do szpitala w nagłej sprawie nie musiała płacić za usługi
    > medyczne.

    Mozesz sie ubezpieczyc w prywatnej firmie, mozesz np. miec zlotą karte
    VISA i dodatkowo przy niej pakiet ubezpieczenia do kwoty XXXXX złotych,
    mozesz....

    > 2. czy jeśli w czasie wakacji będę podpisywała umowy zlecenia muszę
    > płacić od nich składki do ZUS

    Nie ty, zleceniodawca je zaplaci. Czesc z Twojego wynagrodzenia.