    From: "mirekk" <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS
    Date: Mon, 20 Nov 2006 18:52:52 +0100

    > To w końcu spełniałeś wymagania do tego aby przyznana Ci była renta
    > inwalidzka czy nie?

    Komisja ZUS określiła całkowitą niezdolność do pracy na okres 3 lat.

    Jeszcze raz odpowiedz dokładnie na moje pytania:
    > Art.58 ust.1 pkt 5 i ust. 2 ustawy o emeryturach i rentach stanowi,że
    > osoba, która ukończyła 30 lat powinna posiadać 5 letni okres składkowy i
    > nieskładkowy w ostatnich 10 latach.

    Spełniłem z tym, że poinformowali mnie o braku 2-ch miesięcy do tego
    okresu - (dowiedziałem się niedawno, że miałem nie zapłacone składki )

    > 3.W 2002r. składałeś wniosek o przyznanie renty na druku ZUS Rp-1 czy
    > tylko dowiadywałeś się "na gębę"?
    > 4.Jeśli odpowiedź na pierwszą część pytania 3 brzmi "TAK" to czy ZUS podał
    > jakąś podstawę prawną odmowy przyznania renty czy napisał tylko coś w
    > rodzaju "nie przyznaję na podstawie ustawy o emeryturach i rentach"?

    Wniosek składałem na druku Rp-1.
    Napisali o 2 miesiącach brakujących mi do uprawnień i tym samym odmówili
    wypłaty renty.

    Przepracowałem w tym j....ym kraju 27 lat i tyle mam udokumentowane.
    Pisałem też o tym, że jak rozchorowałem się to odmówiono mi leku
    kosztującego w tamtym czasie 9000zł, zostalem zmuszony do kupowania za swoje
    pieniądze przez rok, dlatego przestałem płacić składki.
    obecnie lek kosztuje 13 000zł tyle, że refundują.

    pzdr mk