  • Data: 2008-02-29 01:00:23
    Temat: Re: Z kim mam sie sadzic ?
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po pierwsze w wielu wypadkach kotłownie należą do spółdzielni. Nie
    > wszystkie mają zewnętrznych dostawców ciepła. Poza tym pozostaje nadal
    > odpowiedzialność z art. 286 kk. Pamiętaj, że zacytowany przeze mnie artykuł
    > jest tylko w niektórych wypadkach względniejszy dla sprawcy. Jeśli nie
    > znajdzie zastosowania, to 286 kk zawsze znajdzie. Ważnym jest, by dowieść
    > celowość działania. Tę można dowieść tym, że pomimo jednoznacznego
    > wykazania błędu spółdzielnia nadal nie zwraca niesłusznie naliczonych
    > środków, a co za tym idzie można sądzić, ze błędnie wystawia faktury
> [...]

    Powtarzam - przy przestepstwie z art. 286 par. 1 k nalezy dowieść z góry
    powzietego zamiaru oszustwa. W tym przypadku zatem przy wystawieniu faktury, a
    nie przy odmowie zwrotu nadpłaty. Bo to co najwyzej mogłoby wypełniac znamiona
    przywłaszczenia. Odmowa zwrotu niesłusznie naliczonych środków w zadnym
    przypadku nie dowodzi wczesniej istniejącego zamiaru oszustwa. Dowodzi jedynie
    zamiaru istniającego w momencie odmowy zwrotu. W prawie karnym nie mozna
    "sądzić", tylko jednoznacznie bez zadnych wątpliwości dowieść.