eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTen pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura] › Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.mb-net.net!open-news-network.org!aioe.org!Vs8YaNjTuF
    PcW//wrEhiEg.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-mail
    From: Animka <a...@t...ja.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk
    2010 (PO+PSL)
    Date: Wed, 18 Aug 2021 00:31:38 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Message-ID: <sfhdeb$qsh$1@gioia.aioe.org>
    References: <a...@w...eu> <6110f995$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <ywlzg2erz2h0.18pel2qx6ze6q$.dlg@40tude.net>
    <61115606$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <1gmymjuhf139g$.d0qw2fuqab0n$.dlg@40tude.net>
    <61117559$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <61118fd4$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <9GlQI.424122$nc1.360774@fx12.ams1>
    <6111ffb3$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <1u99do2zi3zr7.awqry3ub5ai$.dlg@40tude.net> <a...@w...eu>
    <6113b935$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <s4a62jlm8xjc$.4cq8pou3zavi.dlg@40tude.net>
    <611ba7f5$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1o4151aj8guzp$.1pc6oujk35bn3$.dlg@40tude.net>
    <611bbfd5$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <1624kdqkgrwls.1uf0bnfnwpsbz$.dlg@40tude.net>
    <611bffbd$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <1le4ut3v6no41.n2cxwp9cyqkd$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="27537";
    posting-host="Vs8YaNjTuFPcW//wrEhiEg.user.gioia.aioe.org";
    mail-complaints-to="a...@a...org";
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; rv:91.0) Gecko/20100101 Thunderbird/91.0
    Hamster/2.1.0.11
    Content-Language: pl
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:813621
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-08-17 o 21:09, J.F pisze:
    > On Tue, 17 Aug 2021 20:28:12 +0200, Robert Tomasik wrote:
    >> W dniu 17.08.2021 o 16:24, J.F pisze:
    >>>> O tym nie wiedziałem. Dziwne, że nie daje się wprowadzać ręcznie miejsca
    >>>> lądowania.
    >>>
    >>> Daje sie w FMS, i pilot to zrobil, zreszta lekko blednie.
    >>> Ale nie ma to wplywu na TAWS. Zreszta to chyba nie jest "miejsce
    >>> ladowania", co po prostu punkt nawigacyjny.
    >>> I FMS pieknie na niego prowadzil, ale w poziomie - wysokosc i znizanie
    >>> to juz zadanie pilota.
    >>
    >> No właśnie ustawienie POI nawigacyjnego, to nie do końca to samo, co
    >> poinformowanie urządzenia, że planujemy tu lądować i niech nie zawraca
    >> głowy :-)>
    >
    > To takiej funkcji chyba nie ma.
    > Moze i nie powinien miec, bo jak sie wprowadzajacy pomyli ...
    >
    >>>>>> Mierzyli odległość od ziemi radiowysokościomierzem, ale nie wpadli na
    >>>>>
    >>>>> Mieli co najmniej 5 wysokosciomierzy barycznych, z czego dwa przed
    >>>>> pierwszym pilotem. Przestawil cisnienie tylko na jednym z nich.>
    >>>>> A drugi pilot ... nie dowiemy sie - patrzyl na co innego i nie
    >>>>> kontrolowal wysokosci, czy dobrze widzial co sie dzieje, ale wolal nie
    >>>>> mowic, bo po co ma sie nagrac przekroczenie minimow. Trzeba wyladowac.
    >>>>> Szczegolnie ze RW ciagle podaje bezpieczne 100m.
    >>>> RW podaje odległość od ziemi, a nie wysokość lotu. To nie zawsze to samo.
    >>> Ale jak masz 100m od ziemi, to nie masz takiej presji wewnetrznej
    >>> powiedziec "wysokosc decyzji, odchodzimy, olac prezydenta".
    >>> Tzn w specpulku nie masz, w cywilu ... nie wiem, moze skonczyloby sie
    >>> to zawieszeniem licencji dla obu pilotow - gdyby ktos zlapal.
    >>
    >> Znam klify o wysokości kilkuset metrów, czy prawie pionowe skały
    >> kilkukilometrowe.
    >
    > Gdzie?
    >
    >> Radiowysokościomierz jest - o ile wiem - mniej
    >> dokładny od barometrycznych urządzeń. Na jego wskazania maja wpływ
    >> drzewa, czy jakieś konstrukcje. O ile sprawdza on się na zasadzie
    >> zaalarmowania, że za nisko, to nie do określania wysokości.
    >
    > Baryczny tez nie jest zbyt dokladny, bo raz ze te 10m dokladnosci to
    > moze byc trudne do osiagniecia, dwa - ze moze byc potrzebny czas na
    > zadzialanie.
    > No i nie wykryje np 50m masztu antenowego czy drzewa.
    > Albo jak piszesz - stromego klifu.
    >
    > Stad na karcie podejscia sa okreslone minimalne wysokosci baryczne i
    > tego ma sie pilot trzymac. Wysokosc nad terenem jest kompletnie
    > nieistotna ... dopoki jest wystarczajacy zapas :-)
    >
    >> Ja mam jeszcze jedną własną prywatną teorię. Nie wiem, czy Polacy nie
    >> zakładali, że Rosjanie będą sabotować lądowanie podając inne ciśnienie
    >> tak, by pilot przykładowo lecący na 200 metrach w chmurach myślał, ze
    >> leci na 100 metrach. Utwierdzili się w tym mierząc RW wysokość od ziemi.
    >> Ale to jest moja koncepcja, a nie wiedza.
    >
    > A to swoja droga. Najprostsza metoda na rozbicie samolotu we mgle ...
    > i moze byc trudna do udowodnienia.
    > Ale zeby temu zapobiec, to powinna czekac na lotnisku ekipa BOR z
    > przenosna stacja meteo, lub np skorzystac z pomocy Jaka, ktory tam juz
    > stal na plycie.
    >
    > Tylko IMO teorie masz zbyt wybujałą. Nawigator odczytywal RW, bo po
    > wypadku Casy takie mial zadanie. Oprocz tego mieli wystarczajaco duzo
    > wysokosciomierzy barycznych, aby sie nimi poslugiwac.
    > Co zreszta jest podstawowym wyszkoleniem pilota.
    >
    > IMO - tu pilot zapomnial, lub nie wiedzial, ze cisnienie przestawione,
    > patrzy na wskazowke, mysli ze jest za wysoko, wiec szybko schodzi.
    > Pozostaja jednak inne watpliwosci.
    > W dodatku nawigator mowi uspokajajace "100m", kontroler z wiezy
    > "na sciezce" ...
    >
    >>> Tam jest jeszcze inna sprawa - na wysokosci 100m mieli opadania ok
    >>> 7m/s. Po 14s zakonczyloby sie to katastrofa, tymczasem pilot tak sobie
    >>> ostro schodzil cos 7 czy 5 sekund.
    >>
    >> Bo oni - i to jest okoliczność na poparcie mojej tezy - lecieli na
    >> podstawie RW. nie wiedzieli o dziurze, a lecieli równolegle do zbocza
    >> parowu. Jak policzysz to w ten sposób, to nie wychodzi tak dużo. Potem,
    >> gdy skończył się parów, to nagle zorientowali się, ze coś jest źle. Oni
    >> nie patrzyli w ogóle na wysokościomierze baryczne.
    >
    > Lecenie na RW to proszenie sie o klopoty, piloci o tym wiedza.
    >
    > Pierwszy pilot nawet jakby patrzyl na baryczny, to by zobaczyl za duza
    > wysokosc.
    > Co prawda mial drugi wysokosciomierz, i tu nie wiem - omijal wzrokiem,
    > czy byl jakos zle ustawiony. No i drugi pilot mial dwa dobre
    > wysokosciomierze.
    >
    >>> Jesli zapomnial ze cisnienie przestawil i myslal, ze ma ok 250m, jak
    >>> wysokosciomierz pokazuje, to mu sie nie dziwie, ale co robil wtedy
    >>> drugi pilot? Byl czyms zajety, czy modlil sie w milczeniu?
    >>> Czy sie wpatrywal w RW, a tam wskazowka uspokajajaco stoi ...
    >>
    >> Tam zdaje się kilka rzeczy mieli do zrobienia. Skoro nawigator patrzył
    >> na wysokość, to on mógł się czymś innym zająć. Może wypatrywał pasa.
    >
    > Byc moze. Ale zeby tak nie zerknal na wysokosciomierz chocby z
    > przyzwyczajenia ?

    Lecieli jacyś rozbawieni, roztargnieni i zbyt pewni siebie.
    Podobno przecież 2 osoby w tym prezydent jeszcze żyli, to rosjanie ich
    zabili (słychać było 2 strzały) i potem obcięli mu głowę. Bandyci.
    A ta nasza lekareczka piła potem z jakimś ruskim kawkę w prosektorium.

    --
    animka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1