    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrzucony ze spółki cywilnej !?
    Date: Tue, 3 Oct 2006 00:44:15 +0200

    Użytkownik "Gynosaurus" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:efs4ab$pp0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Ja, to bym nic nie robił i czekał jak Ci dwaj geniusze zrealizują to w praktyce.
    No bo wykluczając Cię ze spółki po prostu ją rozwiązali. Teraz oni mają swoją
    spółkę dwuosobową i muszą się z Tobą rozliczyć. Majątek spółki Waszej jest nadal
    Wasz, więc tamta spółka nie ma majątku. Umowę leasingu sobie zawarli na własny
    rachunek. Nikt im nie broni. Tyle, że nieco oszukują leasingodawcę, bo nie
    zawarła jej spółka trzyosobowa, tylko ta ich nowa dwuosobowa.

    Generalnie moim zdaniem Twoi wspólnicy nie zdają sobie jeszcze sprawy z
    konsekwencji swojego pomysłu. Ja na Twoim miejscu uświadomił bym ich w tej
    materii i grzecznie zapytał, czy naprawdę tego sobie życzą. Sądzę, że nie.
    Chyba, że masz ich już dość, to potraktuj to pismo jako wypowiedzenie przez nich
    umowy spółki z wynikającymi z samej umowy, a w pozostałej części z kodeksu
    cywilnego konsekwencjami.

    A, i w ramach hamowania rozwoju spółki powiadom leasingodawcę, że spółka właśnie
    przestała istnieć, bowiem została przez nich wypowiedziana. W związku z czym
    panowie leasing biorę bez Ciebie.