  • Data: 2006-10-03 07:23:13
    Temat: Re: Wyrzucony ze spółki cywilnej !?
    Od: "XYZ" <x...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:efs5a2$rb1$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Gynosaurus" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja, to bym nic nie robił i czekał jak Ci dwaj geniusze zrealizują to w
    > praktyce. No bo wykluczając Cię ze spółki po prostu ją rozwiązali. Teraz
    > oni mają swoją spółkę dwuosobową i muszą się z Tobą rozliczyć.

    Ich wypowiedzenie udzialu trzeciemu wspólnikowi jest nieskuteczne. Watpliwe
    jest także w sytuacji, gdyby opcję taką dopuszczała umowa spółki; wówczas
    jednak sprawa jest dyskusyjna i raczje sąd przyzna rację wspólników
    podtrzymując umowę spółki jako umowę powziętą przez wszystkich wspólników
    s.c.
    Równocześnie trzeba zakładać, że w piśmie swoim dwaj wspólnicy nie
    stwierdzili nic na temat ich wystapienia ze spółki.
    Tak więc nadal istnieje spółka 3-osobowa bez względu na pismo od dwóch
    wspólników s.c.

    > Generalnie moim zdaniem Twoi wspólnicy nie zdają sobie jeszcze sprawy z
    > konsekwencji swojego pomysłu. Ja na Twoim miejscu uświadomił bym ich w tej
    > materii i grzecznie zapytał, czy naprawdę tego sobie życzą. Sądzę, że nie.

    Logiczne: po prostu zacznijcie rozmawiać.

    > Chyba, że masz ich już dość, to potraktuj to pismo jako wypowiedzenie
    > przez nich umowy spółki z wynikającymi z samej umowy, a w pozostałej
    > części z kodeksu cywilnego konsekwencjami.

    Wątpliwa możliwość czytania pisma inaczej niż to, co w nim napisano
    faktycznie.

    > A, i w ramach hamowania rozwoju spółki powiadom leasingodawcę, że spółka
    > właśnie przestała istnieć, bowiem została przez nich wypowiedziana. W
    > związku z czym panowie leasing biorę bez Ciebie.

    Nie czyń tego. Twoja informacja będzie nieprawdziwa i może zostać uznana
    przez sąd jako działanie na szkodę innych wspólników.
    A w procesie cywilnym tak Twoj sprzeciw na lizingowanie samochodu podparte
    Twoim dalszym działaniem może być uznane jako stałe i trwałe dążenie do
    szkody spółki.

    SIM