eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych › Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych
    From: ant <a...@n...tld>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za
    pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych
    Date: Thu, 12 Mar 2009 05:17:10 +0100

    boukun wrote:
> [...]
    > Sprint, Robbo Millenium, Avira Antivir Personaleditin Classic, Sponebob
    > Schwammkopf, które uzyskał za pomocą czynu zabronionego polegającego na
    > zainstalowaniu tychże programów bez posiadania oryginalnych nośników,
    > licencji,
    > certyfikatów autentyczności lub dowodu rejestracji, czym spowodował
    > straty o
    > łącznej wysokości 4.379 złotych na szkodę Agencji HetMan,
    > Lege-Artis-Service
    > oraz Stowarzyszenia Pro reprezentujących producentów wymienionych

    Avira Antivir Personaleditin Classic - przecież to soft
    do prywatnego użytku, a nośnikiem jest Internet.

> [...]
    > celu osiągnięcia korzyści majątkowej, przyjął nieodpłatnie od innej
    > osoby, a
    > następnie zainstalował na dysku twardym swojego komputera uprzednio
    > zwielokrotnione bez wymaganego uprawnienia programy komputerowe:
    > - ABBYY FineReader 5.0 Sprint o wartości 248 zł - czym naruszył prawa
    > autorskie
    > firmy
    > ABBYY Software House reprezentowanego przez Agencję
    > HetMan
    > w ramach
    > Stowarzyszenia Polski Rynek Oprogramowania,

    To chyba dodają do skanerów?

    > Dowód: wyjaśnienia oskarżonego - k- 857-857v.
    > opinia biegłego Ryszarda Piotrowskiego - k- 525
    > W marcu 2006r. Jarosław Niedźwiecki był właścicielem komputera typu PC w
    > obudowie z napędami DVD - ROM i CD - ROM, z nalepką z napisem HSI P4
    > MAIN BOARD
    > i z napisem na komputerze SP Super Power. Nie posiadał w nim
    ^^^^^^^^^^^^^^

    ROTFL.

    > W dniu 09.03.2006r. oskarżony zainstalował na dysku twardym komputera
    > Tego
    > samego dnia zainstalował również darmowy i ściągnięty z Internetu program
    > RealPlayer v.10.5 firmy RealNetworks Inc. W dniu 11.03.2006r. oskarżony
    > dokonał
    > instalacji ściągniętego z Internetu darmowego programu Avira Antivir
    > PersonalEdition Classic firmy Avira GmbH.

    Dlaczego powyższe się w ogóle znalazło tutaj? Żeby było dramatyczniej?
    To teatr, czy sąd?

    > Oskarżony w kwietniu 2006r. zamieścił w internecie dwa zdjęcia swojego syna
    > Dawida, na których widoczne są obnażone narządy płciowe chłopca.
    > Opatrzył je
    > podpisem: "Dawid nie jest jeszcze obrzezany, ale nie widzę przeszkód, bo
    > on jako
    > jedyny w rodzinie nie jest jeszcze ochrzczony. Może zostać jeszcze waszym
    > mesjaszem".

    Ostro pojechałeś.

> [...]
    > autorskie należą do Avira GmbH,
    > - RealPlayer v.10.5, zainstalowany 09.03.2006r., prawa autorskie należą do
    > RealNetworks Inc.
    > W odniesieniu do programów komputerowych zainstalowanych na twardym dysku
    > komputera w przypadku nieposiadania przez użytkownika licencji (licencja w
    > różnej formie: dowodu zakupu, dowodu rejestracji programu, licencji,
    > naklejki,
    > oryginalnej płyty) takie oprogramowanie można uznać za nielegalne.
    > Biegły wskazał, że prawa autorskie do programów i gier na PC są

    Nie uważacie, że to jest perfidne nadużycie?

> [...]
    > zł, Microsoft Picture It! Foto Premium 9 - 182 zł, Microsoft Windows XP
    > Professional wersja 2002 - 1.490 zł. Agencja wskazał też, że wyznacznikiem
    > legalności programów jest posiadanie: 1. oryginalnego nośnika, 2.
    > oryginalnej
    > licencji, 3. w przypadku firm - dodatkowo faktury zakupu danego
    > programu, 4. w
    > zależności od producenta: pudełko, instrukcję obsługi, certyfikat
    > autentyczności, dowód rejestracji. Aby uznano posiadany program za legalny
    > należy wykazać posiadanie co najmniej dwóch elementów z wyżej wymienionych.

    Jak spełnić ten warunek w przypadku np. RealPlayera?

    > Agencja wskazała też, że spośród w/w programów żaden nie był dołączany do
    > czasopism w pełnej, komercyjnej wersji. Ponadto programy te nie były
    > udostępniane w pełnej, komercyjnej wersji przez producentów,
    > dystrybutorów lub
    > inne podmioty z nimi związane, w Internecie. Programy były i są
    > udostępniane w
    > Internecie przez tzw. serwisy pirackie - warez, strony piratów, w
    > szczególności

    Kłamstwo (które później prostowali, ale i tak chamówa).
    Strona producenta: http://uk.real.com/player/select/
    Strona producenta: http://www.free-av.com/en/download/index.html

    Zastanawia mnie jedno, skoro jesteś przedsiębiorczy, jak to psycholog wyraził,
    to czemu nawet system operacyjny miałeś piracki? Przecież używanie pirackiego
    XP to katorga. W sam raz dla masochistów.