    From: Angus <a...@w...pl>
    Subject: Re: Wyrok Katarzyny W.: więzienie plus ogromna opłata sądowa
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sender: Angus <>
    Date: Tue, 3 Sep 2013 20:16:36 +0200

    Dnia Tue, 03 Sep 2013 15:23:28 +0200, hikikomorisan napisał(a):

    > Koszty akcji poszukiwania dziecka ma zaplacic najwyrazniej, nie same
    > koszty sadowe.

    Słuchałem jak sędzia czytał uzasadnienie wyroku. W kwestii opłat dla K.W.
    nie powiedział ani słowa na temat akcji poszukiwania dziecka. Natomiast
    stwierdził, że koszty samych ekspertyz biegłych są bardzo wysokie, gdyż jak
    powiedział (nie powtórzę dokładnie słów ale to o co mu chodziło), nie można
    wymagać od autorytetów naukowych pracy za darmo! Trochę mnie to dziwi, bo
    sam adwokat oskarżonej na poczet tej sprawy zrzekł się większego
    wynagrodzenia chociaż mógł o nie zabiegać jak wyjaśnił sędzia. Ja wiem, że
    to jakiś PR ze strony tego adwokata, ale dlaczego wielkie autorytety
    naukowe nie potrafią pracować dla potrzeb sądu Rzeczpospolitej za darmo?
    Niech nikt mi nie tłumaczy, że drogie są wszelkie odczynniki chemiczne i
    koszty aparatury używanych przez tych biegłych. Nie wiem ile dokładnie
    kosztują ale napewno w koszty dowalili sobie dobre 50% procent za pracę.
    Na koniec jeszcze jedno. Nawet jak wyrok zostanie uprawomocniony w wyższych
    instancjach, to ... skąd ta babka weźmie te 118 tysięcy złotych? Zarobi
    tyle w celi? To kto w sumie za to zapłaci?

    a...@w...pl