  • Data: 2021-11-14 15:42:25
    Temat: Re: Wypychanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:4OCjJ.99592$X...@f...ams1...
    On 2021-11-12, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    >Przecież widać, że Piotr sobie kpi. Uściślijmy, wyjechać legalnie nie
    >było tak łatwo, a czy wjechać do państw zachodnich to nie wiem. Było?

    Podobnie jak wyjechac - wiza, zaproszenie, wycieczka - ogolnie nie
    bylo wiekszych problemow na krotki wyjazd turystyczny czy sluzbowy.
    Zostac tam na dluzej ... a to juz roznie.

    A potem przyszedl stan wojenny - Jaruzelski nasze granice zamknal,
    zachodnie panstwa chetnie pomagaly.

    >Mam też spore wątpliwosci czy szary obywatel miał aż tak wielką
    >potrzebę
    >emigracji.

    Nie mial, zobacz ilu zostalo :-)

    > Natomiast niewątpliwie, ci co mieli taką potrzebę z powodów
    > dalekich od ekonomicznych, to łatwo nie mieli.

    A tez roznie bywalo - niektorym wladza chetnie dawala paszport w jedna
    strone.

    Powody tez bywaly rozne.

    J.