    From: Mieczysław <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypłata odzkodowania netto
    Date: Wed, 16 Nov 2005 14:50:10 +0100

    Dnia Wed, 16 Nov 2005 13:53:00 +0100, Robert J. napisał(a):

    > Ale ja nie wykonywałem naprawy w warsztacie (wtedy bardziej podpadam pod
    > par. 18) na podstawie faktur, tylko rozliczyłem się z Wartą "z kosztorysu".
    > Potem tematem zająłem się sam. I tak wyszło mnie dużo taniej, nawet jak
    > wziąlęm kwotę netto. Ale nie o to chodzi. Dlaczego jeśli można wziąć więcej
    > mam brać mniej? Pytanie tylko czy można?

    Nie można - bo VAT jest takim podatkiem, że ktoś go musi zapłacić żeby ktoś
    inny mógł go odliczyć.
    Jeżeli chcesz od ubezpieczyciela dostać VAT to zgłoś się jako podatnik VAT,
    zapłać go od naprawy swojego auta a wtedy z pewnością ubezpieczyciel będzie
    musiał ci go zwrócić.
    Cała dyskusja wtym wątku toczy się bezproduktywnie i wynika z nieznajomości
    zasdy funkcjonowania tego podatku.

    --
    Mieczysław
    ----