    Date: Wed, 08 Jan 2014 14:44:13 +0100
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.polityka,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadki a promile

    > I to jest gwóźdź programu.
    > IMO jest to pierwsza z ważnych informacji statystycznych, której
    > nie ma.
    >
    > Drugi element został również poruszony w wątku - przez "wt".
    >
    > Gdzieś już pisałem: pijany, który jednoosobowo osiągnął wskaźnik
    > zabijalności pieszych 150% z *całego* 2012r przez *wszystkich*
    > pijanych, wyróżniał się na drodze.
    >
    > I jest to - całkiem wyraźnie statystycznie widoczna - wystarczy
    > porównać udział nietrzeźwych sprawców wypadków w kategorii
    > "nadmierna prędkość" z kilkoma innymi zdarzeniami, różnica
> [...]

    Tyle mądrych słów w tym wątku. Z większością się całkowicie zgadzam.

    Dlaczego wiec w mediach słyszy się tylko głupoty?

    Czemu nikt się nie zająknie, że zamiast alkotestów można prostym
    ćwiczeniem ocenić swoją sprawność do kierowania? Policja w USA nie każe
    dmuchać, tylko wykonać kilka ćwiczeń (marsz po linii, dotknięcie nosa,
    itd.).

    Czemu nie mówią o jednym z najostrzejszych limitów alkoholu, jaki mamy w
    Polsce (0.2 i 0.5, w porównaniu do 0.8 w wielu "wzorcowych" krajach)?

    Gdyby nasze limity podstawić w Niemczech czy Włoszech to by się okazało,
    że tam też "sami pijani" jeżdżą.

    Dziś w TVN24 jeden gość powiedział, że w Polsce CODZIENNIE jeździ 130
    tys pijanych za kierownicą. 130 tysięcy!! I jakoś nie powodują wypadków.
    Może więc definicja pijaństwa jest do dupy?

    Czemu więc w mediach tylko o nowych karach i nowych obowiązkach? Gdzie
    tu logika? Czemu nikt się nie ocknie?

    --
    MN