  • Data: 2008-07-18 22:24:32
    Temat: Re: Wypadek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Jul 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Z motocyklami łatwiej, niż z samochodami osobowymi, które są niższe i
    > nierzadko nie mają włączonych świateł. I rzadko kiedy mają "oczojebne"
    > kolory.

    Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale kierowcy samochodów mają
    w oczach jakiś filtr, selekcjonujący patrzenie na samochody
    właśnie.
    Bez ironii piszę - co najmniej dwa razy (różni kierowcy, różne
    kategorie kierowców) siedziałem na miejscu pasażera, kiedy
    kierowca reagował na jednoślad *po* ruszeniu (fakt że oba
    razy błyskawicznie, ale również fakt że oba razy doskonale
    je widziałem sporo przed tym momentem!)
    Pogdybam sobie luzem, że pewnie potrzebne byłoby szkolenie
    "lotnicze do lądowania", czyli patrzenia bez skupiania uwagi
    na WYBRANYM obiekcie (np. samochodzie, za którym "zostało
    uznane" że jest luka, choć ona tam tylko BYŁA, kiedyś).

    pzdr, Gotfryd