    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek
    Date: Fri, 18 Jul 2008 13:02:49 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 18 Jul 2008 05:05:44 -0700, Matt napisał(a):

    > Ale nie możesz zakładać, że on jedzie 50km/h. No chyba że jeśli widzisz
    > 100m od skrzyżowania samochód jadący 10km/h, to też nie wyjeżdżasz, bo
    > przy prędkości 50km/h by mu to zajęło...

    No OK, oczywiście, jeśli widzę, że patafian napieprza to nie wysuwam się,
    logiczne.

    > Skoro go widzisz, to musisz ocenić jego prędkość i na tej podstawie
    > podjąć decyzję czy wyjeżdżasz, a nie jechać w ciemno.

    W przypadku motocykli dochodzi jeszcze jeden element: łatwość
    przyspieszania oraz -- co tu kryć -- wrodzona brawura objawiająca się
    niekiedy taką akcją 'a zdążę, zmieszczę się'.

    No i może być jak w tym filmie o Św. Graalu ;-)

    > Sytuacja w której
    > nie ma widoczności (wyjazd z nadmierną prędkością zza zakrętu to
    > zupełnie inna sytuacja).

    Tak, to prawda.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd