  • Data: 2008-07-18 01:30:38
    Temat: Re: Wypadek
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17.07.2008 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > no właśnie jeśli drugi uczestnik wypadku także naruszył przepisy (np
    > przekroczył prędkość dozwoloną) to wtedy sa oni współwinni. myślę że jeśli

    MZ nie są. Nalezy wykazać związek pomiędzy tym przekroczeniem predkości a
    skutkiem w postaci wypadku.

    > biegli by dowiedli ze facet popylał na motorze grubo powyżej limitu np 100
    > zamiast 50 a miejsce wypadku miało ograniczoną widoczność z pozycji
    > "sprawcy" może zostać orzeczona wina kierowcy jendosladu. Trzeba mieć

    Tak, jeśli coś takiego faktycznie miało miejsce (facet pradłowo włączył
    się do ruchu, a tamten zasuwał jak głupi i sie na niego nadział). Dla
    kontrastu, w odmiennej sytuacji, gdy motocyklista sobie zasuwa 50 ponad
    limit na prostej drodze a z podporządkowanej wjedzie mu jakiś delikwent
    tuz pod koła, to nawet jakby miał te 50 mniej to i tak do wypadku by
    doszło. Mozna się wtedy ewentualnie pozastanawiac nad różnicami w
    wysokosci odszkodowań na drodze cywilnej.

    --
    Marcin