    From: Heming <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyodrębnienie mieszkania ze spóldzielni (akt notarialny)
    Date: Mon, 25 Aug 2008 20:07:24 +0200

    andy pisze:

    > Co mam robić !???? - sąsiad mnie namawia, abym zrobił to samo, czytalem że
    > to jest to błąd i nie wolno tego robića

    Czego niby nie wolno robic?

    chciałbym wyodrębnić swe mieszkanie
    > i je zabezpieczyć, aby np.: ktoś w przyszłości nie wziął kredytu np. pod
    > zastaw mego własnościowego mieszkania.

    Zastaw mozna ustanowic na rzeczy ruchomej, a nie na nieruchomosci. Na
    nieruchomosci mozna ustanowic co najwyzej hipoteke, ale do tego jest
    wymagana zgoda wlasciciela (wyjatek to tzw. hipoteka przymusowa, ale to
    inna "bajka").

    Co robić ?
    > Jest jeszcze jedna sprawa :
    > W bloku w którym mam mieszkanie jest lokal w którym znajduje się sklep, czy
    > powinienenm się domagać wpsania części tego lokalu do aktu własności
    > notarialnej ?!,

    Wiesz, trudno sklep uznac za nieruchomosc wspolna. To na ogol osobny lokal.

    > Co zrobić z sytuacją gdy część pomieszczeń wspólnych została parę lat temu
    > zamknięta na kłódkę i użytkują ją inni sąsiedzi (mam na myśli pralnie).

    A co na to spoldzielnia?