eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWynajęcie mieszkania nalezacego do osoby bedacej podopiecznym przez opiekuna. › Re: Wynajęcie mieszkania nalezacego do osoby bedacej podopiecznym przez opiekuna.
    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajęcie mieszkania nalezacego do osoby bedacej podopiecznym przez
    opiekuna.
    Date: Tue, 19 Jun 2012 19:14:53 +0200

    news:jrqbbu$l2s$2@inews.gazeta.pl...

    > tu jest kilka watkow od siebie niezaleznych.
    >
    > pierwsze. mieszkanie jest teciowej, wiec zwrot "my wezmiemy kredyt i
    > bedziemy remontowac cudze mieszkanie" az sie prosi o urzad skarbowy.
    >
    > w tym samym kontekscie jesli z tego mieszkania chcecie miec jakikolwiek
    > przychod, to jest to przychod tesciowej i to by w jej zeznaniu podatkowym
    > wykazac, tylko jak teraz chcecie rozwiazac problem, ze z jej pieniedzy
    > bedziecie splacac swoj kredyt.
    >
    > kolejny watek to sama umowa najmu. jak najbardziej jako opiekun mozecie
    > wynajac to mieszkanie komus, ale tak jak wyzej zyski beda tesciowej, co
> [...]

    Jesli chodzi o kredyty, podatki itp, to tesciowa jest CALKOWICIE
    ubezwlasnowolniona przez sąd (wiec chyba dotyczy to tez rozliczen przez
    Urzedem Skarbowym), a zona jest jej opiekunem prawnym we wszystkich
    aspektach, wiec chyba jest mozliwosc wziecia kredytu przez zone na tesciowa
    (ja na przyklad moge byc zyrantem na wszelki wypadek), a nastepnie
    rozliczanie dochodu przed urzedem skarbowym przez zone w imieniu tesciowej.
    Chodzi mi raczej o to, jak musimy postapic w sprawie wynajmu mieszkania -
    czy powiadamac sad, czy tez starac sie o jakas zgode sądu na wynajecie?