    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymuszenie prawa jazdy
    Date: Sat, 3 Jun 2006 14:44:24 +0200

    kadisz [###g...@o...pl.###] napisał:
    > Otóż, zostałem złapany za jazde po pojanemu na rowerze. W
    międzyczasie
    > zdawałem na prawo jazdy. Poddalem sie dobrowolnie karze i dostałem
    wyrok:
    > "Zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na okres 1 roku"
    Poinformowano
> [...]
    > kilku dniach od zdania zadzwoniono do mnie z Wydziału Komunikacji o
    tym
    > że moge odebrać Prawo Jazdy. Zdziwiło mnie to, ale skoro dzwonili
    (a to
    > było prawie 2 miesiące po uprawomocnieniu sie wyroku) to pojechał
    do
    > tego wydziału, uiściłem opłaty i powiedziałem aby mi wysłali to
    prawko
    > pocztą. Po tygodniu zamiast prawka otrzymałem pismo informujące o
    tym
    > iż w mojej sprawie wszczęto postępowanie o próbe wymuszenia prawa

    Jakie wymuszenie? Przeczytaj to dokładnie? Siłą żądałeś jego wydania?

    > Oczywiście nie przyznałem się do winy. Niedawno doszło do mnie
    > pismo, mianowicie odpis aktu oskarżenia. Jest w nim napisane, że
    bronie
    > się sam (mimo iż nie byłem pytany o to),

    Bo nie ma takiego obowiązku. Nie zgłosił się adwokat, więc bronisz się
    sam. ten zapis jest po to, by sąd wiedział, do kogom kierować
    korespondencję.

    > jak również oprócz całego
    > opisanego wcześniej oskarżenia to, że byłem już wcześniej notowany
    > (właśnie tym, że jechałem na rowerze będąc pijanym). Chciałem się
    > zapytać jaka kara może mi grozić za to wymuszenie, oraz czy warto
    by
    > było w tym przypadku wynajmować adwokata?

    Z tego co piszesz, to wydaje mi się, że bez adwokata nie dasz rady.
    Albo Ty pomerdałeś coś, albo oni. Sądzę, że Ty.