    From: "Robcio" <r...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiar urlopu-czy pracodawca sciemnia???
    Date: Wed, 12 Jan 2005 15:50:09 +0100
    Sender: p...@o...pl@213.238.98.73.adsl.inetia.pl

    Użytkownik "Rodezjan" <r...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:cs187v$rr1$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam Wszystkich!
    > Sytuacja jest nastepujaca:
    > pracownik zaczyna prace 14.04.2003,wczesniej pracowal tylko na umowy
    > zlecenia i umowe o prace przez 3 miesiace.W 2003 wykorzystuje caly
    > urlop-niestety nie wiem ile dni, ale zalozmy ze wykorzystal caly.Pracuje
    > caly 2004r i kadrowa twierdzi ze nalezy sie tylko 10 dni urlopu za
    > rok2004.Czy to mozliwe? Przeciez najmniejszy wymiar urlopu to 20 dni?
    > Bardzo prosze o pomoc i dziekuje.

    kodeks dawal mu urlop za rok czasu (18 lub 20 dni) od poczatku pracy (1 raz
    na etacie)
    polowe po pol roku i polowe po pol roku.. poprzedni kodeks nie przewidywal
    zadnego !!! urlopu po roku pracy do poczatku roku kalendazowego (w tym
    przypadku od kwietnia 2004 do konca 2004)..
    Zmiana kodeksu byla od poczatku 2004 ale w tym przyadku urlop niestety wg
    starych zasad.. lacznie za cala prace od kwietnia 2003 do konca 2004
    powinien miec zaleznie od stazu pracy (czy studia czy nie) 20 dni
    mysle ze wszystko sie zgadza