eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymiana nosnika programu - czy producent/sprzedawca ma obowiazek wymienic?Re: Wymiana nosnika programu - czy producent/sprzedawca ma obowiazek wymienic?
  • Data: 2007-03-13 05:51:54
    Temat: Re: Wymiana nosnika programu - czy producent/sprzedawca ma obowiazek wymienic?
    Od: "GwynApNudd" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:6augc4-di1.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Oj, Gapcio z Ciebie :)
    > Wszystko się da :)
    A może i się da, ale przyznasz że jako zwykły użytkownik nie muszę znać
    metod obchodzenia zabezpieczeń, prawda? :) Kurcze, nie po to kupuję legalne
    oprogramowanie aby mieć z nim więcej problemów niż gdybym ściągnął sobie
    pirata z sieci.

    No Panowie, to jest grupa o prawie, naprawdę nie mam żadnych możliwości, aby
    w takim przypadku podeprzeć się argumentacją prawną? Znalazłem w sieci taki
    oto komentarz:

    "Zgodnie z artykułem 75 ust. 2 pkt 1 prawa autorskiego kopię zapasową
    programu możemy wykonać wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do
    korzystania z niego. Przyjmuje się, że sporządzenie kopii zapasowej może być
    uznane za zbędne, gdy producent wiarygodnie zabezpiecza natychmiastowe
    dostarczenie nowej kopii programu w wypadku jej zniszczenia oraz gdy ze
    względu na sposób utrwalenia programu nie istnieje możliwość uszkodzenia
    jego egzemplarza."

    Pytanie jednak, czy działa to także w drugą stronę, gdy producent utworzenie
    takiej kopii uniemożliwił.

    Gwyn