  • Data: 2007-08-28 00:17:47
    Temat: Re: Wymiana na nowe a gwarancja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Aug 2007, krzysiek wrote:

> [...]
    _117.html

    > witam!
    >
    > przykro mi stwierdzić,

    Y tam. Taniej oberwać na grupie niż w realu ;)

    > ale art.581kc nie ma tu zastosowania - patrz art.1
    > ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - zapewne mamy
    > tu do czynienia ze sprzedażą konsumencką;

    Zapewne.
    Przeoczyłem że 581 jest wymieniony "imiennie" - w drugą stronę zapis
    z KC o przepisach konsumenckich (ale nie przy gwarancji) wskazuje
    stosowanie w zakresie "w jakim sprzedaż ta nie jest uregulowana odrębnymi
    przepisami" i się zasugerowałem... :(

    > kwestie związane z tym, czy okres naprawy lub wymiany na nowy sprzęt
    > powoduje rozpoczęcie biegu okresu gwarancji na nowo, reguluje karta
    > gwarancyjna - może ona to wyłączać, nie ma reguły;

    No i mamy ciekawostkę: ustawa o sprzedaży konsumenckiej istotnie
    ogranicza ochronę konsumenta.
    Ciekawe, czy w tym co piszesz nie ma *kolejnego* haka!

    pzdr, Gotfryd