  • Data: 2007-07-11 01:49:46
    Temat: Re: Wymiana dowodu
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "m.ewa" <m...@w...pl> wrote in message
    news:f70sql$1fn$1@news.onet.pl...

    > Wydawało mi się, że paszport właśnie po to, żeby nie mieć dowodu jak mu
    > się już pozwoli przeterminować.

    Teoretycznie po osiągnięciu 18 lat dowód masz mieć zawsze i ma być aktualny.
    I do twoich obowiązków nalezy dbanie aby tak było.

    > Ale wtrącam się, bo chwilowo nie wydaje mi się celowe wymienianie dowodu,
    > ze względu na rychłą konieczność wymian kolejnych i intryguje mnie kwestia
    > grzywny.
    > W jakich okolicznościach może mnie ona dosięgnąć? Przy późniejszym
    > przemeldowywaniu? Przy ewentualnym legitymowaniu przez policję? Nigdy?

    W momecie kiedy o dowód poprosi cie policja.
    To może być przy okazji legitymowania od tak sobie, przy kontroli ruchu
    drogowego, przez uprzejmego sąsiada, który wie, że nie masz dowodu. Czy
    ktokolwiek z urzędu sprawdza że dowód np. stracił wazność a właściciel o
    nowy nie wystapił to tego nie wiem. Pewnie jeszcze nie. Ale jak dziura
    budżetowa będzie większa to pewnie i to się uruchomi. Możliwosci techniczne
    są.

    Oczywiście policja sama z siebie sie czepiać dowodu przy okazji np. kontroli
    drogowej nie będzie, ale jak będzie chciała, albo ktoś jej kazał albo ktoś
    doniósł i własnie w celu złapania cię będą sprawdzać dowód to cię mają.

    > I jaka jest jej wysokość?

    Kto:

    1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego

    podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny.

    Grzywna zdaje sie do 3000 zł może być.