    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyłamany ząb podczas operacji???!
    Date: Thu, 27 Feb 2003 09:50:15 +0100

    Użytkownik "Orzeł" <t...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:b3kimt$15el$1@foka.acn.pl...
    > Wczoraj moja żona przeszła prostą poerację usunięcia woreczka żółciowego.
    > Wszystko ponoć się udało a operacja przeszła bardzo sprawnie...
    > Problem w tym, że gdy obudziła się po narkozie, okazało się, że wybito lub
    > wyłamano jej ząb!!! Górną lewą dwójkę... Dla wszystkich pytanych
    > pielęgniarek i lekarzy problem nie istnieje... "Trzeba spytać
    > anasteziologów...
    > Pewnie coś się stało przy intubacji"... Szlak mnie trafił bo to raczej
    > przykra
    > sprawa dla kobiety nie mieć od tak sobie zęba z przodu!!!! Wstawienie
> [...]

    Moim skromnym zdaniem należy wysłać pismo z żądaniem naprawienia szkody (
    jeśli to ogóle jest możliwe) wyznaczyć im na to termin po którym skierujesz
    sprawę na drogę sądową. Jeśli masz jakiekolwiek dowody że, zęby były ok
    przed zabiegiem to wygrana raczej pewna i to z odszkodowaniem za szkody
    niematerialne.

    A tak na marginesie to czy to była operacja z otwarciem powłok brzusznych
    czy jedynie zabieg z użyciem laparoskopu ( przyrządu do operacji
    wprowadzanego drogą pokarmową: przez jamę ustną, przełyk itd.)

    Warto również przed złożeniem takiego świstka zabezpieczyć dokumentację
    medyczną co by nie ponaciągali jej.

    Stan_Z