    Date: Thu, 24 May 2012 22:13:38 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wygaśnięcie umowy - jaki termin?

    W dniu 24.05.2012 21:39, Nixe pisze:

    > Zatem co wg Ciebie stanowi utratę prawa do lokalu w przypadku sprzedaży
    > mieszkania?

    W tym przypadku - utrata prawa do przebywania w mieszkaniu. Na mocy
    umowy sprzedaży - mam to prawo do 15 dni po sprzedaży.

    > Bo tak się z jakichś przyczyn umówili, dając sobie czas na np.
    > przeprowadzkę.

    I ta umowa jest tytułem do lokalu.

    > Nie musieli tej klauzuli zawierać w akcie notarialnym.

    Nie musieli, ale zawarli.

    > Mogli zawrzeć oddzielną umowę, a do TEPSY były właściciel mógł wysłać
    > tylko kopię aktu i jego data, jako data zbycia mieszkania, byłaby dla
    > TEPSY wiążąca.

    Sytuacja prawna by się nic nie zmieniła, tylko TEPSA nie miałaby jej
    pełnego obrazu.

    > TEPSY nie obchodzi, czy on tam jeszcze pomieszka 1 dzień po sprzedaży
    > czy w ogóle nie będzie już mieszkał, czy może nowy właściciel pozwoli mu
    > przyjechać po miesiącu na tydzień i dopiero wtedy spakować swoje rzeczy.
    > Jakie to ma znaczenie i co więcej - kto i w jaki sposób to sprawdzi?

    Myślę, że jeżeli TEPSA będzie wiedzieć o jego tytule i będzie dla niej
    korzystniejsze upieranie się przy tym że umowa rozwiązuje się nie 1 a
    15tego, to może się uprzeć przy 15 i będzie miała podstawy prawne.

    > A w opisywanej sytuacji tym bardziej nie ma to znaczenia, bo daty różnią
    > zaledwie dwoma tygodniami. Niezależnie więc od tego, czy przyjęto datę 1
    > marca czy 15 marca, to umowa już dawno powinna była wygasnąć.

    > Może po prostu prawem do przebywania w lokalu?

    Czym jest prawo do przebywania w lokalu innym niż prawem do ...
    przebywania w lokalu?

    > Czy jeśli pozwolę moim znajomym mieszkać w moim mieszkaniu przez 2
    > tygodnie wakacji, to nabywają oni automatycznie prawa do mojego mieszkania?

    Przez te 2 tygodnie - oczywiście. No toż to tautologia - skoro mają
    prawo do twojego mieszkania, to tym samym mają prawo do twojego
    mieszkania :).

    p. m.