  • Data: 2009-11-11 21:06:06
    Temat: Re: Wydawnictwo zada ksera dowodu osobistego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ąćęłńóśżź pisze:
    > Czy zażądasz przekazania Ci ksera dowodu ?

    Jeśli widzę dowód osobiście - nie. Choć mogę wtedy spisać dane
    zawarte w dowodzie, a najłatwiej i najszybciej to zrobić kserując go.

    Jeśli dokonuję transakcji na odległość, i chce się upewnić, mogę
    zażądać podpisu poświadczonego notarialnie.

    Gdzieś pośrodku (biorąc pod uwagę bezpieczeństwo) jest żądanie ksera
    dowodu. Trochę bezpieczniej niż nie żądać niczego (trzeba się wysilić,
    aby sfałszować xero dowodu), a mniej bezpiecznie niż podpis poświadczony.

    Zwracam również uwagę, że mówimy o dobrowolnej umowie stron. Nie
    twierdzę, że na żądanie muszę przesłać xero dowodu. Mogę nie przesłać i
    nie zawrzeć umowy.

    Jeśli już jednak umowę zawarłem i xero dowodu przesłałem, to druga
    strona ma prawo przetwarzać zawarte tam dane osobowe:

    a/ ponieważ jestem przedsiębiorcą
    lub (i):
    b/ jestem stroną umowy, a przetwarzanie danych swoich kontrahentów jest
    dozwolone bez pytania o zgodę.

    > W szczególności idąc tokiem Twojego rozumowania - dlaczego notariusz nie wykonuje,
    nie poświadcza i nie załącza do aktu (np. do
    > umowy spółki) ksera DO stawiających się osób za zgodność z oryginałem?

    Pewnie dlatego, że nie ma takiego obowiązku. Ale dane z dowodu
    spisuje i zaświadcza swoim autorytetem i podpisem, że są takie, jakie
    widział na własne oczy.

    > Czy w urzędzie (gminy, statystycznym skarbowym) wykonują ksero i załączają do
    zaświadczenia o prowadzeniu dz.g.?

    A jest jakiś powód ku temu?

    --
    Liwiusz