  • Data: 2006-01-04 18:05:09
    Temat: Re: Wydanie zatrzymanych rzeczy
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mirek wrote:

    Ukradnę jutro merola.

    > 1. W większości nie są to pieniądze programistów, tylko firm
    > posiadających prawa majątkowe. Dochód programistów zazwyczaj mało się
    > ma się ma do dochodów firm. Nie ma co dorabiać emocji i argumentów na
    > nich opartych.

    Właściciel dorobił się na biednych ludziach. To nie są jego pieniądze, ale
    jego klientów.

    > 2. Płatność za licencję ma się luźno do wykorzystywania
    > oprogramowania i jego przydatności. Jeśli oprogramowanie (jakieś tam
    > prawa, licencje) są dla mnie korzystne lub były niegdyś to z
    > pewnością wniosę opłatę, choćbym już nie uzytkował a jedynie
    > wykorzystał wcześniej. Tak dla zasady, by wynagrodzić twórców i
    > koszta. Zdarzyło mi się już to. To by było w zakresie moralnym i w
    > stosunku do właściciela praw.

    Jeżeli merol mi się spodoba i polecą na niego laski, to z pewnością wniosę
    za niego opłatę, choćby stał w garażu raz jeżdżony.
    Tak dla zasady, aby właściciel kupił sobie dropsy. To by było w zakresie
    moralnym do właściciela bryki.

    > 3. Absolutnie nie interesują mnie kwestie moralne w sprawie karnej.
    > Tym bardziej, że kwestie szkody właściciela programów w przypadku
    > używania nielicencjonowanego oprogramowania lekko się mają do kar i
    > postępowań w Polsce.

    Nie interesują mnie kwestie moralne, tym bardziej, że kwestie szkody
    właściciela auta w przypadku mojej jazdy bez OC lekko się mają do kar w
    Polsce.

    > 4. Jeśli określone czyny są w Polsce dozwolone i je zrobię to guzik
    > mnie obchodzi co ty o tym sądzisz. Możesz uważać, że słodzenie
    > herbaty to czyn karygodny.

    Jeżeli jazda cudzym autem bez zgody właściciela jest dozwolona i ja to
    zrobię, to guzik mnie obchodzi Twoja opinia.

    > 4. Z części softu zainstalowanego na komputerze w ogóle nie
    > korzystałem i nie instalowałem. Nie mam z tego powodu zamiaru tracić
    > w stkutek przeciągającego się postępowania wyjaśniającego. Bo
    > praktyka w Polsce taka, że rzekomo każdy może się bronić, ale zanim
    > to prawo nabędzie, to funkcjonariusze podupadli lub o złej woli
    > wyrządzą ogromne szkody.

    Z tylnych siedzeń wogóle nie korzystałem, nie wyglądałem również przez
    boczne szyby, ani nie używałem wstecznego biegu. Nie mam z tego powodu
    zamiaru tracić wskutek przeciągającego się postępowania wyjaśniającego.

    > 5. Podejrzewam, że twoj argument dot. programistów to tylko darcie
    > papy i ja mam więcej wspólnego z tworzeniem wartości niematerialnych
    > od ciebie. I z pewnością się mylisz w wielu kwestiach. Rozwinąć myśl?

    Racja.
    Możesz rozwinąć. Jak dotąd jest bardzo interesująco. Naprawdę.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/