  • Data: 2005-07-01 22:23:39
    Temat: Re: Wychowanie przez pracę
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:da4e2k$g1k$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Celowe musi być uzależnienie czynności od *uzyskania korzyści
    > majątkowej*. Czyli bezpośrednim zamiarem sprawcy przestępstwa z art.
    228
    > paragraf 4 kk musi być uzyskanie korzyści majątkowej. A tutaj cel
    > działania dyrektora jest inny - wychowanie młodocianych - a ewentualna
    > korzyść majątkowa jest uzyskiwana ubocznie - w zamiarze ewentualnym.

    Niezgodę się z Tobą. Równie dobrze mógł bym próbować wykazać przed
    sądem, że celem złodzieja samochodu nie było uzyskanie korzyści postaci
    samochodu, a jedynie pozbawienie właściciela kłopotów związanych z jego
    utrzymaniem. Ubocznie uzyskuje on korzyć w postaci samego samochodu. :-)
    Idę spać, bo coraz głupsze mi pomysły przychodzą do głowy.