    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Współwłasność
    Date: Thu, 6 Sep 2007 18:28:41 +0200

    Użytkownik "zj55" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fbp9hl$v70$1@mx1.internetia.pl...

    > Problem w tym ,że chcę wziąć pożyczkę i spłacać ją przez dosyć długi okres
    > czasu .
    > Nie mając tytuły własnosci czy tez współwłasnosci nie otrzymam pożyczki .
    > Współwłasność zagwarantuje mi ,że bede miał prawo zamieszkiwać u córki .
    > Oczywiście po spłaceniu pożyczki moge dokonać ponownie darowizny córce
    > lub też spisać umowę o dożywocie .
    > Moja wiedza prawnicza jest bardzo ogólna . Chciałbym abyście wskazali mi
    > możliwości ze wskazaniem optymalnej . Szczegóły uzgodnię z notariuszem .
    >
    > Pozdrawiam

> [...]

    to w takim razie najprostszym sposobem jest darowizna nieruchomości przez
    córkę na Pana i małżonkę - np. 1/2 dla obu, wtedy zostajecie
    wspówłaścicielami nieruchomości; potem można darować córce z powrotem swoj
    udział - obaj rodzice, albo darowizna albo w testamencie;
    ciekawe że nie może Pan wziąć kredytu bez posiadania nieruchomości, którą
    Pan remontuje - to jakiś nowy kredyt chyba, ale mniejsza o to; widocznie
    takie ma wymagania bank; jednakże istnieje możliwość zabezpieczenia spłaty
    kredytu poprzez ustanowienie hipoteki niekoniecznie na swojej
    nieruchomości - nie ma takiego wymogu ustawowego; jeżeli na czyjeś
    nieruchomości, to jej właściciel musi się zgodzić i to poprzez ustanowienie
    na rzecz banku takiej hipoteki w formie aktu notarialnego; podobnie jest gdy
    się kupuje mieszkanie na kredyt - jest powszechna praktyka że zabezpiecza
    się go na tym właśnie mieszkaniu, na którego kupno wzięło się kredyt, ale
    nic nie stoi na przeszkodzie temu, co wskazałem wyżej
    decyzja należy do Pana - jest możliwość ustanowienia służebności osobistej,
    można wziąć kredyt i zabezpieczyć go hipoteką na swojej nieruchomości, albo
    za zgodą córki na tej, która będzie remontowana, można też sporządzić
    darowiznę - najpierw córka jakiś udział na Państwa, a potem z powrotem
    Państwo na córkę (ten ostatni jest najdroższy)

    pzdr