    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Współwłasność
    Date: Thu, 6 Sep 2007 18:14:09 +0200

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fbp8si$kvb$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "zj55" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > witam
    >
    > po wyremontowaniu proszę z córką i żoną udać się do notariusza celem
    > sporządzenia umowy ustanowienia służebności osobistej - służebności
    > mieszkania na rzecz Pana; zgodnie z art.301 kc ten komu przysługuje
    > służebność mieszkania może przyjąć na mieszkanie małżonka i dzieci
    > małoletnie; można się też umówić, że po Pana śmierci służebność mieszkania
    > przysługiwać będzie jego Pana innym dzieciom, rodzicom i małżonce;
    > wszystko wyjaśni notariusz; potem należy złożyć do sądu rejonowego wydział
> [...]

    a pożyczka - z tym należy się udać do banku, bo banki mają rozmaite
    wymagania w kwestii pożyczkobiorców i poręczycieli; myślę, że nie będzie
    problemu wziąć pożyczkę na remont budynku na siebie wspólnie z ustanowieniem
    zabezpieczenia jego spłaty np. poprzez ustanowienie hipoteki na
    nieruchomości córki, oczywiście za jej pisemną zgodą; wtedy córka występuje
    do notariusza i w akcie notarialnym zabezpiecza Państwa dług hipoteką na
    rzecz banku ustanowioną na własnej nieruchomości; i ten dokument notariusz
    przesyła do sądu z wnioskiem o wpis ustanowionej hipoteki do KW

    oczywiście wszystko wyjasni notariusz, bo to u niego i służebność i hipotekę
    należy ustanowić - forma aktu notarialnego pod rygorem nieważności -
    art.245kc

    pzdr