eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWspolnota mieszkaniowa - wiekszosciowy udzialowiec - uchwala › Re: Wspolnota mieszkaniowa - wiekszosciowy udzialowiec - uchwala
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspolnota mieszkaniowa - wiekszosciowy udzialowiec - uchwala
    Date: Sat, 13 Feb 2010 12:13:17 +0100

    On Sat, 13 Feb 2010, Wwieslaw wrote:

    > Fakt: w regulaminie wspolnoty jest zapis, ze nie odeslanie karty glosowania
    > jest rownoznaczne z oddaniem glosu na "TAK".
    >
    > - tutaj pytanie nr 1 - czy taki zapis regulaminu jest wiazacy, ewentualnie -
    > czy do podwazenia w sadzie.

    IMVHO, nie ma żadnej podstawy prawnej, pozwalającej przyjąć takie
    "założenie".

    > Pytanie nr 2 - jak zmienic status z "indywidualnego zbierania glosow" na
    > "zgromadzenie czlonkow WM i glosowanie" - poprzedzone dyskusja, poniewaz
    > uchwaly sa istotne, zarowno w zakresie wprowadzanych zmian w obrebie
    > nieruchomosci wspolnej, jak i obciazenia finansowego WM.

    IMVHO, występując z żądniem "co najmniej 10%", art 31 ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-wlasnosci
    -lokali-1_2_8.html

    > - tutaj pytanie nr 3 - co wyznacza moment, do ktorego mozna zlozyc taki
    > wniosek? Glosowanie w trybie indywidualnego zbierania glosow niejako trwa,
    > czy skladajac teraz taki wniosek przerywamy bieg tego glosowania?

    Nie wiem, ja tam mam małą wspólnotę :), to wielką znam tylko "z czytania",
    ale IMVHO zastosowanie znajdzie art. 23.1 druga część przepisu (po
    średniku).

    pzdr, Gotfryd