  • Data: 2011-10-21 21:19:44
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa - ciekn cy dach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Oct 2011, wrote:

    > Fajnie, tylko jak się okaże, że kolejny raz zgłosisz tę samą szkodę z tego
    > samego powodu to mogą już nie wypłacić odszkodowania.

    Co prawda to prawda.
    Przeoczyłeś jednak drobiazg: to nie jest z jego winy, a może
    raczej "winy" (mam na myśli odpowiedzialność bez względu na winę).
    Ubezpieczyciel również nie omieszka odzyskać "swojego" - a szkoda
    jest z przyczyny budynku, czyli od wspólnoty, nie ubezpieczającego
    konkretny lokal.
    Wspólnota jest być może ubezpieczona, więc być może pokryje
    szkody ze swojego OC.

    I teraz ciekawsza część: jeśli poszkodowany jest ubezpieczony
    u innego ubezpieczyciela niż wspólnota (koniecznie sprawdzić :P),
    to co ubezpieczycielowi szkodzi wypłacić OC i odzyskać *z nawiązką*
    (za koszty swojego prawnika)?
    Na mój gust, jest wysoce prawdopodobne, że ubezpieczyciel wypłaci.
    I wypłaci drugi raz. I trzeci też.

    Ten kto przestanie płacić, to ubezpieczyciel *wspólnoty*!

    Zapewniam, bo obserwowałem (fakt, ładnych parę lat temu) iż taki
    mechanizm działa (skutecznie) w mieszkaniach komunalnych: "nienaprawialny"
    dach znienacka zostaje naprawiony akurat nad zalanym i ubezpieczonym
    lokalem.

    > Przynajmniej takie info
    > dostałem od likwidatora z ubezpieczalni.

    Owszem, ale tu mamy taki ciekawszy przypadek: to nie jest szkoda
    spowodowana *przez* poszkodowanego, lub taka za którą to on
    ponosi odpowiedzialność, lecz przez "podmiot trzeci".
    To ubezpieczyciel wspólnoty da im znać, że mają problem ;)

    Żeby jasność była: rzecz jasna właściciel uszkodzonego (bo IMHO
    tak właśnie należy potraktować zalanie) lokalu ma prawo do ządania
    odszkodowania wprost od wspólnoty.
    Pic w tym, że ubezpieczalnia zazwyczaj ma prawników i radzi sobie
    ze sciąganiem kosztów procesowych, więc jest "dolegliwsza"
    dla administracji niż szary własciciel, który może polec już
    na samych formalnościach procesowych.

    pzdr, Gotfryd