  • Data: 2009-01-05 13:10:56
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa - Umowa o zarządzanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 4 Jan 2009, mike wrote:

    > Witam
    >
    > Deweloper podpisał umowę o zarządzanie nowopowstałą wspólnotą mieszkaniową z
    > firmą - spółką z o.o. Umowa cywilnoprawna nie jest w postaci aktu
    > notarialnego. Czy umowa ta jest wiążąca w świetle Ustawy o własności lokali?

    Pogdybam, dobrze? Ja to mała wspólnota, więc o "duże" obijam się
    tylko przy okazji czytania niepotrzebnych akapitów ;)
    IMVHO w formie aktu notarialnego (albo zapisu notarialnego jednostronnej
    uchwały właścicieli) musi być tylko umowa określająca *sposób* zarządu.
    Idzie o to, czy będzie to zewnętrzny zarządzca, czy zarząd powołany
    spośród współwłaścicieli.
    Słowa "powierzyć zarząd osobie fizycznej albo prawnej" są "w szczególności".

    Z czego teraz wywieźć obowiązek zawarcia w postaci aktu notarialnego
    umowy z *konkretnym* zarządcą?

    > Pytanie dodatkowe: Czy jest gdzieś to formalnie nakazane, że w terminie 3
    > miesięcy od daty sprzedaży pierwszego mieszkania (czy jest to tożsame z datą
    > podpisania pierwszego aktu notarialnego) deweloper lub zarządca przez niego
    > wskazany ma obowiązek zorganizować pierwsze walne zebranie?

    Art.30.1a ?
    Układ jest taki: *formalnie* napisali tam "w pierwszym kwartale".
    Ale skoro wspólnota powstała później...

    Zaglądałeś tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/
    ?