eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Wspolnota Mieszkaniowa] Podniesienie FR ze wzgledu na wynajem › Re: [Wspolnota Mieszkaniowa] Podniesienie FR ze wzgledu na wynajem
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Wspolnota Mieszkaniowa] Podniesienie FR ze wzgledu na wynajem
    Date: Mon, 7 Apr 2008 22:34:45 +0200

    Użytkownik "juana" <g...@o...eu> napisał

    > Czy w takim razie moge/ powinnam poprosic wspolnote o pisemne
    > uzasadnienie podwyzszenia moich oplat na fundusz remontowy?

    Przede wszystkim sama rozważ, czy taki sposób użytkowania lokalu
    uzasadnia zwiększenie opłat. Ja podejrzewam że nie. Jakie ma
    znaczenie czy mieszka tam stale jedna rodzina czy codziennie
    kto inny? Co innego gdyby w mieszkaniu urządzić punkt usługowy -
    wtedy jest zwiększony ruch osób a więc np. większe zużycie prądu
    do oświetlenia klatki, potrzeba częściej sprzątać korytarz itp.
    Ale to i tak uzasadniałoby zwyżkę opłaty na koszty eksploatacyjne
    a nie na fundusz remontowy.

    > Kiedy to zrobic? Na zebraniu
    > zabraklo kworum, wiec glosy sa zbierane indywidualnie. Czy zatem wyslac
    > prosbe o uzasadnienie teraz, czy tez dopiero po otrzymaniu pisemnego
    > zawiadomienia o podjeciu uchwaly? Czy w ogole nie wysylac takiego pisma,
    > po otrzymaniu zawiadomienia od razu zaskarzyc uchwale do sadu? Z jakimi
    > kosztami sie liczyc?

    Skoro głosy będą zbierane indywidualnie to pozostaje ci również
    indywidualna rozmowa z każdym sąsiadem i przekonywanie do
    głosowania na nie. A jak uchwała przejdzie to pozostaje sąd.